maandag 3 februari 2014

Goede voornemens in februari

Het klinkt een beetje raar om in de tweede maand van het nieuwe jaar te beginnen met je goede voornemens.
Net zoals de meeste mensen, heb ik ook een aantal dingen waar ik dit jaar ( en dat roep ik ieder jaar weer opnieuw) écht mee aan de slag wil gaan.
Je kent het wel; meer genieten van de dagelijkse kleine dingen, bewuster omgaan met tijd/geld/energie/natuur (consuminderen), iedere dag een stuk wandelen of fietsen, een keer "nee" zeggen i.p.v. altijd direct "ja" te zeggen, meer stille tijd nemen, mijn talenten gebruiken en inzetten waar nodig is, alhoewel dat ook een valkuil kan zijn.. en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nu ben ik heel dankbaar hoor voor de talenten die ik heb gekregen, maar soms maak ik het mezelf wel heel moeilijk. Zo ben ik afgelopen november (zie eerdere post) ijverig begonnen met het haken van sterretjes om een financiële bijdrage te kunnen leveren aan de Fillipijnen.
Ik kreeg 11 reacties en dat betekende dus dat ik 55 sterren moest haken, maar die moesten wel voor de kerst af zijn!
Daarna ben ik aan de slag gegaan met papier, stof, vilt, hout en verf om een kraampje te kunnen vullen tijdens de boeken/snuffelmarkt van onze kerk.
Eigenlijk is het hele gezin weken druk geweest met het maken van allerlei spullen. Arjan heeft zich gestort op het zagen van planken, en Janine is druk in de weer geweest met het maken van sleutel/tassenhangers. Ook heeft zij leuke gerbera boeketjes gemaakt.
Afgelopen zaterdag was het zover. Ik vond het vreselijk spannend en heb de laatste nachten zeer slecht geslapen.
Het was voor mij de eerste keer dat ik met mijn "handmade producten" op een verkoping stond en had geen idee van wat ik kon verwachten. 
Eerst was het heel rustig, maar eind van de ochtend werd het toch nog een gezellige drukte.
Uiteindelijk heb ik een mooi bedrag bij elkaar weten te sprokkelen voor Dorcas www.dorcas.nl .


Vooraf nog snel een paar foto's gemaakt.


                           
 
                            
 
                                                                                                                                                                                      
 
Genietend van de rust en het prachtige weer, ben ik vandaag dus begonnen met mijn goede voornemens voor dit jaar!
 
Groetjes Janneke
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. WOUW wat zullen ze lekker gesnuffeld hebben bij jou aan de kraam. En gezellig als het gezin ook zo enthousiast is! Ik heb lekker even rond gekeken en zag dat je als beginnende blogger ook al in de prijzen bent gevallen dat beloofd wat Janneke! Jij houd er ook van om verschillende dingen te maken, net als ik. Ik ga jou natuurlijk ook volgen veel te leuk hier!
    Hobby groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Gerie voor je lieve woorden en leuk dat je mijn blog wilt volgen. Ik geniet altijd enorm om diverse blogs te lezen en inspiratie op te doen.

      Groetjes Janneke

      Verwijderen