donderdag 24 april 2014

Koningsdag

Naast het maken van kaarten & scrap's vind ik het ook leuk om te haken.
Een haakwerkje doe je gewoon even tussendoor of als je heerlijk in de tuin zit te genieten.
Ik kan er ook niets aan doen, maar ik moet gewoon altijd wat te doen hebben ;-)

Op dit moment ben ik granny's aan het haken voor de bekende PTT-posttas, dit patroon stond in de Hobbyhandig van jan/feb. 2012
En al hakend in de kleuren van onze vlag, leek het me leuk om een iets te haken voor koningsdag.

Als klein meisje moesten wij vroeger op koninginnedag een strikje (rood,wit, blauw) op onze jas dragen. Toen ik wat ouder werd vond ik dit vreselijk en probeerde tijdens de optocht van school naar het stadhuis het strikje los te peuteren en vervolgens "per ongeluk" te verliezen...
Ach en nu heb ik een gezellige bloemenbroche gehaakt, die ik op koningsdag zal dragen!!
Op een gegeven moment vroeg de jongste wat ik aan het haken was en ik zei dat ik voor iedereen een broche aan het haken was die we konden dragen tijdens koningsdag. Hij keek me aan met een paar ogen, alsof ik gek geworden was, hihi.
Het is een heel makkelijk patroon en je kunt het naar eigen idee opleuken!!

PATROON bloemenbroche

Al zoekende op internet naar leuke creaties en patroontjes kwam ik de volgende Koninklijke broches tegen.
Zijn ze niet ontzettend leuk!!

Klik hier voor nog meer inspiratie.

Dus heb je de komende dagen niets te doen? Ga dan snel aan de slag met haaknaald en katoen!!

                                     Gezellige koningsdag toegewenst, Janneke

4 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    Wat een leuke/grappige herinnering heb jij aan een strikje voor koninginnedag, stiekem je strikje lospeuteren en dan verliezen hihi.
    Ik vind je gehaakte bloembroche voor koningsdag erg leuk.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie nu dat ik wel een reactie kan plaatsen, nou dan doe ik het maar gelijk! Prachtig haakwerk en dan het koninklijk echtpaar, super mooi!!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jaaaa, die hadden wij vroeger ook!
    Wat heb je leuke broches gemaakt!
    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janneke,
    Wat super leuk dat je aan mijn candy en kaartenwedstrijd mee doe!
    En wat leuk dat je de moeite heb genomen om het te gaan proberen om het in de sidebar te zetten! Echt top!!! En gelukt, gaaf!!! Dankjewel!
    Ik heb je twee mailtjes gestuurd en ik heb jouw gegevens dus tegen die tijd krijg je ook een kaartje van mij, altijd leuk.
    Groetjes Anita