donderdag 22 mei 2014

Jip & Janneke

Heel lang geleden waren er eens een klein jongetje en een klein meisje.... Jip & Janneke!
Ja, wie kent die twee niet?
Toen onze kinderen klein waren heb ik heel wat verhaaltjes voor gelezen, en stiekem vond ik het zelf ook leuk  ;-)

Vorig jaar trouwden een stel vrienden van ons. Toen de ambtenaar van de burgerlijkestand binnen kwam, had hij een groot dik boek van Jip & Janneke onder zijn arm. Nadat hij iedereen welkom had geheten begon hij te vertellen uit dat boek.
Het grappige was dat hij een korte levensloop van de bruid en bruidegom had verweven met het verhaal van Jip & Janneke.
Hij had dit gedaan omdat het bruidspaar toen ze klein waren allebei gek waren op de verhaaltjes van J&J...

Inmiddels is er een klein babytje opkomst!!



Begin april zag ik bij de Hema ontzettend leuk washi tape en een stempelsetje van Jip en Janneke liggen.
Daar wilde ik graag iets mee maken voor de aanstaande papa en mama.


Ik kocht twee rompertjes met een afbeelding van ....


Ik heb ze ingepakt in bruin inpakpapier en heb het cadeautje aangekleed met een strook roze en blauw papier.



Op een witte strook papier heb ik Jip & Janneke en Takkie gestempeld.
In het midden een plaatje van die twee deugnieten bij een schattig wiegje.
Verder heb ik er nog babyvoetjes met strik en een tekst op geplakt.




Als laatste heb ik het cadeautje ingepakt in folie en er een strik van touw er omheen gebonden. Hier hangt een kaartje aan met een tekststempel van Joy  " Je wordt mama " .



Voor degene die het leuk vinden, heb ik er nog een afbeelding van Jip & Janneke bij gedaan!

 
Groetjes Janneke
 




8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk verhaal, zo leuk geschreven ook, ik heb ervan genoten. Hoe geweldig is het dat je hierop door bent gegaan nu ze een baby krijgen, zo gaaf bedacht en vooral ook gemaakt. Het ziet er super uit. Heel vreemd, ik dacht volger bij je te zijn maar kon je in mijn eigen bloglijst die ik volg niet vinden...............ik kwam dus even kijken bij dus me meteen maar even aangemeld zodat ik je kan volgen. Liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanny,
      Bedankt voor je lieve reactie en wees welkom op mijn blog!
      Ik heb gelijk ook even op jouw blog gekeken én volger geworden ;-) Ik zie dat jij naast het maken van kaarten ook nog creatief bent met andere materialen, leuk hoor!

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  2. Hoe origineel is dit??? Zo mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janneke, superleuk kadootje en natuurlijk prachtig verpakt. Ik houd er van! Zo leuk als je met een 'thema' kunt werken. Fijn weekend alvast. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi...leuk dat de ambtenaar van de burgerlijke stand zijn verhaaltje begon met de verhaaltjes van Jip & Janneke. Ik heb ook heel wat keertjes uit het boek voorgelezen voor de kinderen. Ik hoop het voor Martine ook weer te kunnen doen.
    Leuk dat je met dit thema voor hun a.s. kindje bezig bent geweest. Superleuk kadootje zo.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Janneke,
    Ik kwam via via op je Blog en wat een leuk Jip en Janneke verhaal, mijn dochters zijn van 1977 en 1979 dus ook bij heb favoriet..prachtige verpakking voor de rompertjes heb je gemaakt..ik ga je volgen, groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gezellig Ans, dat je mijn blog wilt volgen. Wat is het toch heerlijk om elkaar te kunnen inspireren met onze creatieve uitspattingen!

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  6. Jip en Janneke wie kent ze niet!! Wat heb je dit prachtig verpakt en wat een gave stempeltjes Janneke. Je hebt er een prachtig persoonlijk kado van gemaakt...dit is vast enorm in de smaak gevallen!!!! prachtig vind ik het!!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen