vrijdag 20 juni 2014

For Dad

Eigenlijk loop ik vreselijk achter de feiten aan met deze vaderdagkaart.
Vorige week had ik al een opzetje gemaakt en het e.e.a. bij elkaar gelegd wat zou kunnen matchen met de kleur en style.
Maar ja, soms lopen de dingen anders dan dat je in gedachten had.... en komt er van freubelen niets terecht.
Hihi, ik ben vast niet de enige die daar af en toe last van hebt.

Ik vind het altijd gezellig om met vader en moederdag er een echte speciale dag van te maken, en hierdoor aan de kinderen te laten zien hoe waardevol ik het vind om hun moeder (en Arnold natuurlijk vader) te mogen zijn en dat wij trots op hun zijn zoals ze zijn.
Tenslotte kan je dat niet vaak genoeg tegen ze zeggen!
En zeker na het overlijden van mijn schoonvader is dit gevoel nog sterker geworden.
Maar goed, deze keer liep het allemaal anders.. (misschien wel door de examenstress, ik weet het niet)
Normaal gesproken vraag ik op deze dagen vrij, maar dat was ik dus vergeten. Ook heb ik de jongste er niet aan herinnerd om een cadeautje te kopen. Dus zat ik zaterdagavond met een huilende zoon omdat hij geen cadeautje had gekocht en zijn zus wel.
Uiteindelijk heeft hij op een groot vel papier een soor gedicht geschreven waarin hij vertelde hoe bijzonder Arnold voor hem is.... Daarna met z'n alle genoten van een heerlijk zondagsontbijtje en terwijl de rest naar de kerk ging, stapte ik in de auto opweg naar mijn werk.
S'avonds hebben we het nog dunnetjes overgedaan met koffie, taart en spelletjes.
Eind goed, al goed!

En deze kaart blijft gewoon in de kast liggen tot volgend jaar ;-)




Ik heb in mijn leven al heel wat dingen genaaid op de naaimachine, maar had nog nooit papier eronder gehad.
Ik heb helemaal de smaak te pakken, super leuk om te doen en zo'n snel en leuk resultaat.
Voorheen zat ik met de hand steekjes te borduren..




Het 3d plaatje komt van de Vintage line van Studiolight.


 
 
De volgende producten heb ik gebruikt;
* MD pretty paperbloc Romantic Vintage * Studiolight vintage line 1309 * Paperpad Studiolight * CR 1212 ticket * CR 1234 klok * Col 1350 letters * blauw garen * touw * plakparels * charm stropdas *  Distress ink Walnut stain *

Alles bijelkaar is het toch een echte mannenkaart geworden, en dat speciaal voor DAD!

Deze kaart laat ik meedoen bij:

KIC              - vaderdag
Hobbyhome - mannen


Groetjes Janneke




7 opmerkingen:

  1. Hoi janneke,
    Jammer dat de shitterende kaart een jaartje in de kast moet blijven liggen!
    Wat is ie geweldig mooi, en de blauwe zigzag stiksels zijn heeltof. Alle gebruikte materialen heel mooi uitgezocht en op je kaart verwerkt prachtig!!! een heel leuk weekend
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janneke,
    wat kan en kind dan balen als hij er achterkomt dat hij het vergeten is. Heel herkenbaar hoor. Ze zijn erg blij als je ze even helpt herinneren. Ze zijn met zulke andere dingen bezig. EN later waarderen ze het des te meer. Dat zie je aan jezelf. Op de puberleeftijd zijn ze natuurlijk vooral ,met zichzelf bezig en dat is ook normaal.
    Je kaart is helemaal leuk! EN dat naaien doe ik ook nog niet zo lang, tenminste met papier. En zeker gaaf om te doen met mooie resultaten!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat jammer van dit mooie kaartje dat het nog een jaar in de kast moet blijven groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Janneke,
    Ja, soms loopt alles niet zoals gepland, maar wat leuk van je zoon om dan een gedicht te maken voor zijn vader..Ik mag ook graag steekjes naaien op een kaart en soms pak ik ook de naaimachine, dat gaat een stuk sneller..Je kaartje is prachtig en..ben je volgend jaar lekker snel klaar,
    fijn weekend, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kaart...gelukkig heb je hem wel gepost op je blog!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De kaart is mooi geworden. Je verhaal heel herkenbaar. Volgend jaar gaat alles goed komen.
    Leuk dat je meedoet bij KIC.
    Lieve groetjes, Monique
    www.crealoetje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een supergave kaart voor dad!!! Zonde eigenlijk dat tie een heel jaar in de kast moet blijven..... ;-)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen