maandag 21 juli 2014

Opkikkertje

Of je nu ziek bent of niet lekker in je vel zit, of je hebt gewoon heel veel last van de tropische temperaturen... iedereen kan wel eens een opkikkertje gebruiken toch?

Tijdens de demodag bij Doe@Ding had ik een aantal nieuwe mallen gekocht, waaronder de vrolijke kikkertjes van Marianne Design.
Afgelopen weekend ben ik met deze vrolijkerds aan de slag gegaan. Stiekem vond ik dat ik dit opkikkertje zelf wel verdiend had vanwege de extreme hitte. Pff , daar kan ik echt niet tegen hoor!
Binnen heb ik het nog redelijk "koel" weten te houden, door alle ramen en deuren gewoon dicht te houden.
Oooh en wat een verademing is het vandaag zeg.... Hier waait er een verkoelend windje, en de zon laat zich momenteel (gelukkig ) niet zien!



 
 

 


Als basis gebruikte ik een licht blauwe kaart. Daarop kwam een groen vierkant en een iets kleiner vierkant met het DP van het pretty paper bloc Eline's Fresh Flowers.
Het is zulk vrolijk papier om mee te werken. De kleinere stukjes papier heb ik bewerkt met roze distress inkt. Rondom de kaart plakte ik een sticker sierrand. De kikkertjes Col 1352 kregen een gezellige zwembroek aan. Voor het eerst heb ik vilt gebruikt om de bloemetjes mee te maken, dit is echt heel leuk om te doen ;-) Onder de bloemen steekt een takje LR 0164 uit.
Op het ovaal CR 1241 plakte ik een hekje LR0205 . De kikkertjes kwamen ervoor en bovenop het hekje te zitten...( auw, hihi).
Op de tag CR 1254 , stempelde ik de tekst met de MD clearstamps opkikkertjes.
De kaart werd verder aangekleed met een stukje ribbon van Eline's Buitenhuis, plakparels en bruin lint.

Dit kaartje laat ik meedoen bij MDD  - use your newest MD products.


Begin deze maand zag ik bij Wendy , een hele leuke gehaakte opkikker staan. Kijk maar eens op haar blog, daar staat ook de link naar het haakpatroon.
Dus ben ik ook maar aan de haak gegaan, en eigelijk heb je in een mum van tijd deze kikker af.
Een vrolijk geruit lintje om het potje heen gestrikt met een tekstkaartje eraan.
Daarna het potje gevuld met groene kikkertjes en ingepakt.


 
Ziet er toch heel gezellig uit zo??
Een leuk cadeautje om weg te geven of om te krijgen!
 
 
Groetjes en een hele fijne avond toegewenst,

Janneke


19 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    Via het blog van Wendy kwam ik bij jou terecht! Wat maak je leuke dingen en ga je dan ook volgen:0) enig die opkikkertjes en altijd handig een aantal op voorraad te hebben...
    tot blogs
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Jolanda, dat je gezellig even op blogvisite kwam en dat je me bent gaan volgen. Ik ga ook snel even bij jou een kijkje nemen.

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  2. hoi janneke
    wat een vrolijke opkikkerkaart hier word je zeker vrolijk van zo leuk!! en die gehaakte kikkers nou petje-af hoor doe zoiets je niet na wat leuk!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janneke,
    Leuk zijn de vilten bloemetjes, ik heb die ook al eens gemaakt, het is een vrolijke opkikkerkaart geworden..en de kikkerpotjes van Wendy, zijn prachtig..gelukkig is het nu lekker koel, het heeft hier de hele dag geregend..heerlijk..en mijn knie...morgen is het 6 weken geleden en..ik heb nergens meer last van..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou, als je hier niet van opkikkert dan weet ik het ook niet mee... SUPER leuk gedaan...

    Liefs,
    Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er zeker gezellig uit Janneke!
    Wat is je kaart ook super vrolijk geworden.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vrolijke kikkers zowel de papieren als de gehaakte versie.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een gezellige kikker-boel!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gezellig is deze post. Superleuke opkikkerkaart met de Eline-kikkertjes. Gezellig Janneke dat je weer meedoet bij MD Divas.
    Ook je gehaakte opkikkerpot vind ik supers. Heb dit patroon ook maar ben nu een poppenreiswieg van Zpaghetti voor Martine aan het haken.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ge-wel-dig Janneke, wat een gave kikkers heb je gemaakt! Dat ziet er inderdaad heel gezellig uit. Vond je ze ook zo leuk om te maken? Prachtige kaart ook zeg. Helemaal af! Leuk trouwens dat je me gelinkt hebt. ;-)
    Hahaha, genoeg Schotten hier....maar geen rokjes te vinden helaas. Maar ik geef de zoektocht nog niet op want ik ben nog steeds erg nieuwsgierig hihi!
    Ik wens je nog een fijne week, groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Janneke wat een prachtige kaart met de kikkers en de andere kikkers zijn ook superleuk. Geweldig mooi gemaakt. Leuke om iemand mee op te fleuren. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Janneke,
    Het is weer erg warm. Hou er ook niet van zo warm, effe volhouden dan komen er weer wat aangenamere temperaturen aan.
    Je opkikker kaart vind ik super mooi!!, vrolijk en leuk met die vilt bloemen.
    Je gehaakte kikkers zijn ook geweldig mooi petje af hoor. Ik waag me er niet aan.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Janneke,
    Ik kom je even heel hartelijk bedanken voor je lieve condoleance berichtje op mijn blog. Ja het leven gaat verder en je neemt de draad weer op maar vergeten kan je het niet, het blijft in je gedachten kleven. Dank je wel voor je vriendelijkheid. Ik heb me meteen ook bij jouw volger gemaakt, kunnen we elkaar lekker inspireren, toch ? Jij ook welkom bij mij en heel tof van je dat je volger bent geworden. Heel veel liefs en tot gauw, Veerle xx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi,
    Wat maak je leuke mooie dingen en ga je dan ook volgen
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Janneke,
    Wat een super lief bericht heb je achtergelaten op mijn blog.
    Dank je wel ook voor je medeleven. Ik prijs me gelukkig dat ik verstrooiïng kan vinden in mijn hobby. Het is nu alsof je gedreven wordt om mooie dingen te creëren ter nagedachtenis van. Toen ik het kaartje maakte met de zonnestralen moest ik konstant aan het zonovergoten Australië denken waar tante Liliane toch zo graag woonde, ze vond België te grauw en te grijs en ik kon haar geen ongelijk geven, vond het altijd super moedig van haar dat ze zomaar haar grote liefde was achterna gereisd als jonge vrouw. Dus toen ik de zonnestralen maakte op mijn kaart dacht ik bij mezelf voor jou tante Liliane dit stelt een strand voor in jouw geliefde land. Dank je wel voor je liefde Janneke.
    Heel veel liefs terug van Veerle.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Erg leuke creaties!
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie vrolijke kaart, en ik vind de kikker potten ook super
    Groetjes Jolanda
    MDD

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Janneke, wat leuk dat je mijn blog bezocht hebt. Ben meteen maar even terug bij jou gaan kijken. Mooie opkikker-kaart in lieve kleurtjes en wat een leuk effect die vilten bloemetjes. Opkikkerkaartjes zijn ook altijd fijn om op voorraad te hebben. De pot had ik ook bij Wendy gezien, een erg leuk cadeautje...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van dit kaartje word je gewoon super vrolijk!! Leuke kikkertjes stanzen heb je gebruikt, fijn dat je meedoet bij Marianne Design Diva's doe gerust vaker mee deze challenge,
    LG Blankina

    BeantwoordenVerwijderen