dinsdag 1 juli 2014

Something old, something new...

Bedankt allemaal voor de leuke en lieve reacties die jullie achterlieten op mijn vorige post.
Ik heb echt getwijfeld of ik een foto van mezelf zou posten... maar Arjan heeft me over de streep getrokken en uit jullie reakties blijkt dat het toch leuk is om een "gezicht" bij iemand te hebben ;-)

Sinds een jaar heb ik mailcontact met een aantal vrouwen n.a.v. een artikel over "lotgenoten" in de Eva (tijdschrift).
Ik stond daar toen in met een foto en het intervieuw wat ik had gegeven.
Afgelopen week heb ik één van die vrouwen ontmoet. Het was zo apart en ook verschrikkelijk spannend om elkaar nu eens in het echt te zien, terwijl we dus al een jaar mailcontact hebben en best wel veel van elkaar afweten.
Uiteindelijk is het een hele gezellige avond geweest, en het voelde zo vertrouwd (gelukkig was zij ook heel nerveus, hihi)
Ik moest hier gisteren aan denken toen ik zo aan het twijfelen was om een foto van mezelf te posten...

Nu even terugkomen op de titel van deze post..

Bij het maken van dit kaartje moest ik steeds aan het zinnetje denken; " Something old, something new, something borrowed, something blue"....



 

Dit heeft natuurlijk alles te maken met een bruidje en al helemaal niets met een kaart. Maar toch kwam die zin steeds weer in gedachten.




Ik gebruikte een "old"  vintage plaatje, een "new" stans CR 1248, een " borrowed" opdracht voor de challenges, en "blue" ribbons - flowers - pearls - sewing thread"




Op een bruine cardstock kaart heb ik een vierkant van lichtblauw cardstock geplakt. Daarna heb ik een iets kleiner vierkant  uit MD paperbloc Victorian Vintage gesneden en dit onder de naaimachine gelegd, en een mooie gestikte rand rondom genaaid. ( dit blijft toch zo leuk om te doen, hihi)
Daarop heb ik vierkante en rechthoekige stukje dessinpapier op bruin en blauw cardstock geplakt.
Met de hand heb ik een stiksel met DMC garen geborduurd op de CR 1248 (die ik twee weken geleden gekocht had met een VVV-bon). Daarop een mooie vintage afbeelding VK 9534. Langs het borduursel heb ik kleine strassteentjes geplakt.
De hoekjes LR 0143  heb ik uit bruin en blauw cardstock gestanst en op elkaar gelegd.
Diagonaal over de kaart heen een brede strook jute, en de kaart verder aangekleed met ribbons, brad, flowers, parelkoord en vlinders van Dutch Doobadoo.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden?


Deze kaart laat ik meedoen bij de volgende challenges:

* MD      bruin/blauw

* MDD   bloemen/flowers

* Crafty ribbons  stiching (real of fake) with ribbon

* Scr@p-Cards Challenge-blog  bling-bling


Groetjes Janneke


 

28 opmerkingen:

  1. Kan me heel goed voorstellen dat je dat zinnetje in je hoofd had bij al dit beeldige blauw op je mooie kaart Janneke (gisteren schreef ik Hanneke geloof ik.sorry!!). Over eigen foto's zijn we allemaal niet te spreken geloof ik maar het is gewoon heel leuk als je een koppie ziet bij een reactie en weet met wie je te doen hebt dus super dat je het toch gedaan hebt!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Irene voor je lieve woorden!

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  2. Wat een prachtig kaartje Janneke! Wauw zo mooi met al die details. ik kan hier alsmaar naar blijven kijken en steeds zie ik weer iets nieuws...
    Echt een dikke 10 met een gouden griffel!

    Lieve groetjes, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een ontzettend lief compliment krijg ik van je Mandy, ik ben er stil van geworden...

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  3. Heel mooi kaartje, toppie!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super de suup is je kaartje Janneke!! Het is helemaal af. Zulke mooie details heb je aangebracht. Ook van de kleurencombi ben ik helemaal weg.
    Reuze gezellig dat je weer meedoet bij MD Divas.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Janneke,
    Ik dacht nu zijn je Tilda poppetjes vast vervangen door een nieuwe profiel foto, hihi. Alles op zijn tijd hè, maar het is idd. wel heel leuk als je ziet tegen wie je een reactie geeft. Je kaartje is WOUWWWW hartstikke leuk!!! Hele mooie details en prachtig plaatje! en mooi sfeervol kaartje!!
    En via de mail/blog praten is toch anders dan dat je die mensen in het echt ontmoet. En sommige hebben er nog een verouderde foto op staan van zo'n 15 jaar geleden en als je ze dan bv.tegen kom op een hobby beurs en ze dan niet meteen herkend is ook zeer beschamend! Wel leuk voor je dat je deze ontmoeting hebt gehad Janneke!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, misschien dat ik die gezellige Tilda dames nog eens gaat vervangen Gerie..
      Maar dan moet ik eerst manlief en kinderen lastig vallen zodat ze eens een leuke spontane foto van mij maken ;-)

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  6. Wat een mooie kaart, mooie kleuren zo! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O Wat is dit toch een schitterende kaart, ik vind hem echt zo ontzettend mooi, allemaal leuke details en de kleuren zijn prachtig gekozen zo.Leuk met dat verhaaltje erbij. Je hebt dus een speciale ontmoeting gehad, wel spannend om iemand waar je eigenlijk al zoveel van weet voor het eerst te ontmoeten maar wel geweldig leuk natuurlijk.
    fijne dag nog, liefs Hanny♥
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het is een schiterend mooi kaartje groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Janneke,
    wat leuk dat je na je mail contact ook iemand live hebt ontmoet, spannend en erg fijn als het dan klikt..Je kaartje is echt super, mooi plaatje, leuke kleurencombi, mooie afwerking, toppie..liefs Ans...
    en je foto komt nog als profielfoto?? haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldig mooie kaart. Prachtige details en kleuren. Heb hem al aangeklikt om hem groter te bekijken en ik vind hem geweldig. Je moet hem eigenlijk insturen voor de challenge op http://scrapcardschallengeblog.blogspot.nl/2014/06/scrp-cards-challenge-65.html daar is hij vast een kanshebber voor de top 3.
    Leuk om na lang mailcontact eindelijk iemand in het echie te zien, maar ik zou het ook spannend vinden.
    Ik heb je mailtje ontvangen ik zal je even een berichtje sturen als ik je pakketje binnen heb.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou Aartje, ik heb je tip opgevolgd hoor en de kaart ook nog mee laten doen met de bling-bling challenge. Alhoewel ik bij bling-bling, meer aan iets kitscherigs denkt (Ik twijfel of ik het goed heb geschreven, maar je weet vast wat ik bedoel..)

      Verwijderen
  11. oh wow this is gorgeous so much to look at and all beautiful, thank you for sharing with us at Crafty Ribbons
    hugs Kate xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Stunning card.
    Thanks so much for joining in at Crafty Ribbons Challenges
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Janneke,
    ik heren het helemaal. Ik heb eens geschreven (ben wat ouder dan jij) met iemand, ook een soort lotgenoot en dat via de krant en toen hebben we elkaar ook ontmoet. Was super spannend. Onlangs kreeg ik de brieven opgestuurd die ik 30 jaar geleden had geschreven. Ze had me gevonden via LinkedIn.
    Maar nu je kaart: ik vind hem helemaal leuk! Mooie details en netjes genaaid! Prachtige kleurencombi!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige kaart !!
    Gezellig dat je met ons meedoet.

    Mieke, MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heb je toch weer een prachtige kaart gemaakt Janneke
    Gezellig dat je meedoet met onze chalenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige kaart. Mooie details er ook op verwerkt.
    Wat leuk ook dat je volger van me geworden bent. Zo zie je, dat als mensen volger bij je worden, dan ook bij mensen komt, waar je nog nooit geweest bent. Net als ik nu. Ik zie je blog voor het eerst. Maar jij maakt ook prachtige kaarten/creaties. Ik ben ook gelijk volger van je geworden. Kan ik je mooie kaarten/creaties ook in de gaten houden.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een onzettende mooie kaart, prachtige combinatie van details, kleurtjes en plaatje. Erg fijn dat je meedoet bij Marianne Design Diva's, tot snel maar weer,
    LG Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is dit een onwijs mooie vintage kaart, met schitterende details geworden Janneke!!
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes,
    Marleen
    MD Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Janneke,
    Wat heb je een ontzettend mooi vintage kaartje gemaakt voor onze MD challenge. Ik vind hem super mooi gemaakt mijn complimenten.
    Leuk dat je meedoet met onze challege.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Janneke, ik kan me heel goed voorstellen dat deze tekst in je hoofd op kwam. Ik vind deze kleurencombinatie erg geslaagd en wat heb je toch een prachtige kaart gemaakt!!
    Groetjes en een heel fijn weekend, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw, geweldig super mooi.
    Prachtige kleuren en heel veel moois erop gebruikt.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schitterend kaartje Janneke! Leuk he al die spulletjes van MD die je zo leuk oud en nieuw kunt combineren...

    Groetjes Lisanne
    http://cardsbylies.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Janneke,

    Wat leuk dat je een kijkje kwam nemen op mijn blog en ook volger bent geworden.... Natuurlijk ga ik jou ook volgen want ik zie hier echt hele mooie creaties....

    Liefs,
    Diana.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooi kaart.
    Ik vind hem heel erg leuk in het blauw met vintage.

    Dank je wel voor het mee doen aan de Challenge bij Scrap Cards Challenge Blog.

    Veel liefs Angelique

    BeantwoordenVerwijderen