zondag 27 juli 2014

Vintage memories

*  Memories  *

A way of holding onto the things you LOVE
the things you ARE
the things you never want to
LOSE

De afgelopen weken zijn er veel gebeurtenissen die mij bezig houden. Ik ben enorm geraakt door de aanslag op het vliegtuig MH17. Zoveel pijn en verdriet... Gezinnen uiteen gerukt. Maar ook het geweld in Syrië , in Israël en Palestina wat maar aan blijft houden.
En wat overblijft voor de nabestaanden zijn...memories!

Gisteren heb ik een mooi vintage notebook gemaakt, waar ik mijn eigen memories in kan schrijven.


 
 


Bij de Hema kocht ik dit notebook en beklede de voor en achterzijde met zalmkleurig cardstock.






Op de rugzijde plakte ik een stukje kant van Eline's buitenhuis ribbons. Verder gebruikte ik het DP van Marianne Design romantic vintage en soft en pastels. De oude ansichtkaarten komen uit het pretty paperbloc vintage blue & green. Op een rechthoekige CR 1203 kwam een mooi vintageplaatje VK9518. In de buitenste hoeken een kwam een halve snowflake LR 0185. Aan de zijkant plakte ik een stukje lint die ik om een balpen heen knoopte met een mooie strik. Tekststempel from the heart en Eline's huis clearstamps. Voor de randen van het papier gebruikte ik distress ink  Old paper van Tim Holz.


 

 

Ik wil dit vintage notebook graag mee laten doen bij de volgende challenges:

* MD Challenge  iets anders dan een kaart, met MD producten

* WLV Challenge  n.a.v. foto (bloemen en kleur)

* Crafty ribbons  anything goes with ribbons

Knutsels en kadootjes  alles mag

Creapaleis   alles mag

* AnMa creatief  bloemen


Groetjes Janneke





29 opmerkingen:

  1. Dat ziet er prachtig uit Janneke en ik hoop dat er snel heeeel veel leuke memories in je boekje komen te staan maar ik begrijp wat je bedoelt....het was wel heel veel de laatste tijd, wat een verdriet.
    Fijn dat je meedoet aan de challenge van WLVC, groetjes van Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook in mijn familie duurt het leed en verdriet nog verder Janneke. Mijn tantes zeiden gisteren nog dat de onzekerheid over het waar het lichaam van tante Liliane is haast ondraaglijk is. Dus ik hoop van harte dat jij veel fijne en leuke dingen in dat prachtig mooie boekje van je kan gaan schrijven. Het is een echt kunstwerkje.
    Groetjes en veel liefs van Veerle x
    http://veerleskaartenhoekje.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een prachtig boekje heb je gemaakt en ik hoop dat er veel mooi memories in komen te staan.
    ja, er is heel wat gebeurt en het heeft op iedere nederlander een grote inpact.
    maar fijn dat je meedoet met onze challenge en we hopen maar dat dit nooit meer zal gebeuren zo,n aanslag op een vliegtuig.
    groetjes van Anneke ( WLVC )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijzonder mooi!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Janneke,
    Ja wat een verdriet inderdaad! En het houdt niet op hè! Ze kunnen er niet veilig hun onderzoeken doen. Echt heel erg! En dan ook nog andere vliegtuigrampen. Vele Fransen!
    Maar ik vind je memorie boekje geweldig mooi! Alles staat prachtig bij elkaar!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vreselijk wat er rondom ons gebeurt, zo onwerkelijk allemaal maar als je dan de televisiebeelden ziet, pffff. Ik denk dat iedereen hier wel mee bezig is, dan ben je toch zo dankbaar dat je in Nederland woont, ondanks dat we toch ook hier klagen over onze ziektekosten etc valt het in het niets bij wat daar gaande is.
    Je notitieboekje is fantastisch, wat heb je dat ontzettend mooi gemaakt. Je vroeg me een tijdje geleden over lichtgewicht klei, ik gebruik gewone silicone mallen die ik vul met klei of ook wel met lichtgewicht klei, handig voor op kaarten te doen omdat het amper iets weegt en snel droog is. Deze klei is onder andere van het Merk Martha Stewart te koop maar er zijn ook andere merken, het werkt erg prettig. De kleifiguurtjes kun je kleuren als je wilt, ik heb er echt een verslaving bij haha, dit is zo leuk en zoveel leuke figuurtjes te maken. Als je nog wat wilt weten dan mail me gerust, ik kon jou prive email niet vinden dus vandaar hier.
    Fijne dag, liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Hanny,

      Mijn mailadres is ; handmadebyjanneke@gmail.com en staat ook in de sidebar rechts ;-)
      Bedankt voor je uitleg ivm de klei en malletjes. Na de vakantie ga ik ook maar eens op jacht naar klei en malletjes..
      Het ziet er echt zo mooi uit!!

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  7. Hoi Janneke,
    ik ken iemand die wil geen kranten meer lezen, geen nieuws op de tv meer kijken (en internet) omdat ze echt niet goed wordt van al de ellende. Aan de ene kant kan ik me dat wel indenken, maar aan de andere kamt kun je het dan ook niet delen met elkaar....het is en blijft verschrikkelijk!! Het zinloze van elkaar kwaad doen. Het gaat altijd om macht. Ik ben er wars van!!
    Je hebt een heel mooi boekje voor jezelf gemaakt. Ik hoop dat je er mooie herinneringen in zult schrijven. Deze vakantie ben ik begonnen met vragen aan mijn jongste zoon en man wat ze van elke dag het leukste of mooiste vonden. Dat is soms heel verrassend en eigenlijk zou ik dat op moeten schrijven...
    Dank je wel voor het meedoen bij Knutsels en Kadootjes.
    Lieve groet,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zoveel verdriet en leed en ellende, het was echt een zwarte week in de luchtvaart, er zijn zeker 3 vliegtuigen verongelukt en dan ook weer oorlog in Israel, het houdt maar niet op..en we kunnen er zo weinig mee..
    Je hebt het Notebook fantastisch gepimpt, mooie bloementoeven zitten er op, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig boekje voor (hoop ik) heel veel mooie herinneringen!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel mooi opgepimt leuk om te maken groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi boekje heb je voor jezelf gemaakt. Ik hoop dat er heel veel mooie herinneringen in komen te staan. Wat er is gebeurd dat afgelopen weken is verschrikkelijk. Het gaat altijd om haat en macht, en respect voor ieder ander is heel ver te zoeken. En het is verschrikkelijk om te zien welke mensen er allemaal de dupe van worden. Bedankt voor het mee doen met de challenge van Knutsels& Kadootjes. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hoi janneke
    een erg mooi boekje met alles wat je erop hebt gemaakt en nu maar hopen dat er veel positieve dingen in komt te staan
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi idee om op deze manier je herinneringen vast te leggen. Ik hoop dat dat vooral mooie herinneringen zullen zijn.
    Je hebt er in ieder geval een prachtig boekje van gemaakt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een prachtige creatie; leuk dat je meedoet aan onze challenge bij Anmacreatief
    Groetjes Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie creatie; leuk dat je meedoet aan onze challenge bij Anmacreatief
    Groetjes Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterende vintage notebook Janneke!
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes,
    Marleen
    MD Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik hopp dat er vele mooie herrinneringen in je boekje mogen komen te staan.
    Hij is prachtig geworden!
    Bedankt voor je deelname bij WLVC.
    Groetjes nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een prachtig boekje waar je heel veel memoires in kunt schrijven.
    En ja, het houdt je allemaal wel bezig al die gebeurtenissen van de laatste tijd.

    Bedankt voor het meedoen.
    GR Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtig notebook heb je gemaakt.Heel mooi!
    Groetjes,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  20. This is fab thankyou for sharing with us over at Crafty Ribbons this time.
    Eclectic Ellapu - Owner
    Altered Eclectics - Owner
    Handcrafted by Ellapu
    DT Crafty Ribbons

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtig notitie bloc!
    Ziet er werkelijk schitterend uit!

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schitterend boekje Janneke.
    Hoop dat daar ook veel plezierige memories in worden geschreven.
    Gezellig dat je meedoet aan onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  23. This is beautiful...thank you for joining in with us over a Crafty Ribbons xx

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi notitieboekje !!
    Leuk dat je met ons meedoet.

    Mieke, MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Janneke,
    Wat heb je een prachtig notebook voor je zelf gemaakt. Een leuk idee om al je memories in op te schrijven voor later. Leuke kleurtjes heb je gebruikt en erg leuk afgewerkt.
    Bedankt voor het meedeon met onze MD challenge.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een schitterend noteboekje heb je gemaakt Janneke en ik hoop dat er bij jou alleen maar fijne en leuke dingen in komen te staan.
    Leuk dat je meedoet met onze challenge.
    Gr.Thea
    DT Challengeblog MD

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Schitterend dagboekje heb jij gemaakt zeg! Ik zou zelf niet van schrijven toekomen, maar telkens naar de mooie voorkant kijken hihi ;)

    Groetjes Lisanne
    http://cardsbylies.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow wat een schitterend note book wat zal jij veel notities op gaan schrijven Janneke.....daar blijf je naar grijpen.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen