donderdag 10 juli 2014

Zon, zee en strand

Na een rondje geblogd te hebben, kom ik steeds dezelfde onderwerpen tegen... Voetbal, het weer en vakantie.
Afgelopen nacht had ik dienst op de huisartsenpost en tijdens de wedstrijd was het heel rustig, maar na de nederlaag konden we onze borst natmaken. Verbazingwekkend wat mensen zichzelf en anderen aandoen door overmatig alcoholgebruik.  Pfff, wat duurt een nacht dan lang...
Nu ben ik helemaal geen voetbal liefhebber, maar ik had oranje echt wel een plaatsje in de finale gegund ;-)

En dan het weer... Regen, regen en nog eens regen. Maar vandaag begon de dag hier in het westen met een prachtig zonnetje en in de loop van de dag werd het drukkend warm, bleh..
Ik mag niet klagen hoor, want het is tenslotte zomer in Nederland!

Daarom laat ik jullie vandaag een zomers strand kaartje zien. Gemaakt met oude & nieuwe producten.




Het is net een schilderij geworden met op de achtergrond een mooie blauwe zee en horizon.


 
 
 Doordat ik de foto's buiten heb genomen is er een leuk schaduw effect te zien.


 
 
 
In mijn map met knipvellen kwam ik een héél oud MD knipvel tegen van Mattie. Ik heb dit plaatje met zeevruchten in 3d gemaakt. Op de achtergrond een ovaal met zeezicht & horizon van Amy Design.  
Uit de kaart steekt een tag waarop ik een zeiljacht stempelde met Eline's buitenhuis clearstamps. Als je goed kijkt zie je tussen de geschilderde schelpjes ook échte schelpjes zitten ;-)
 
De volgende producten heb ik gebruikt om dit "schilderijtje" te maken:
 
* 3d plaatje MB 0013 * meerpaal & meeuw CR 1279 * vuurtoren LR 0231 * zeester & anker LR 0230 * ovaal CR 1241 * tag & vierkant CR 1254 * sneeuwvlok LR 0185 * Eline's beach house papier * Eline's buitenhuis clearstamps * MD cardstock * stickerrand schelpjes * IJslandsmos * jute * bakerstwine * Tim Holz distressink vintage foto *
 
  
Deze kaart laat ik meedoen bij:
 
MD  zon, zee & strand
 
Live & love crafts  by the sea
 
Creative cutting challenge  gevleugelde vrienden
 
 
 
Groetjes Janneke
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

28 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    Dus je werk op een huisartsen post, nou dan zul je idd. wel veel meemaken!!
    En ook al zijn er al veel zon, zee en strand kaartjes voorbij gekomen, ik vind deze fantastisch!! Eeen ouder plaatje van Mattie en dan zo'n mooi effect!! Dit tafereel zou je zo in Scheveningen kunnen zien! Ik wens je veel succes met de challenges want het verdient een eerste plek!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een plaatje om naar te kijken!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend gedaan janneke. Erg leuk die oude afbeelding die je hebt gebruikt. Leuke details allemaal. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is zeker net een schilderijtje echt heel mooi gedaan..

    Liefs,
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende kaart heb je gemaakt Janneke, het is inderdaad net een schilderijtje. Ontzettend leuk ook dat je dit schitterende knipvel nog in je map hebt gevonden, hij is perfect voor je kaart.
    Gezellig dat je weer meedoet met onze challenge!
    Groetjes,
    Marleen
    MD Challenge Blog

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Janneke,
    Je kaartje is prachtig, leuk met het knipvel en ook het 3D effect is leuk, het ziet er echt zomers uit.mooi gedaan..
    Gisteren mijn 1ste fietstochtje gehad, onder toeziend oog van mijn man en..het ging perfect..ook het afstappen..liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig, wat een schitterende sfeervolle strandkaart Janneke! Zoals je weet, ben ik stapel op het maritieme thema. Prachtig hoe je de oudere en nieuwe MD producten hebt verwerkt. Het vel van Mattie heb ik wss ook nog ;-)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig het lijkt net een schilderij zo mooi ook met de echte schelpen groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig tafereel heb je gemaakt! En zo leuk om soms nog iets ouds tegen te komen wat dan alsnog goed van pas komt,
    Bedankt voor je deelname bij Creative Cutting Challenges en veel succes.
    Groetjes, Liselot

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Janneke,
    het is inderdaad net een schilderijtje zeg! Wat een prachtig geheel is het geworden. EN die echte schelpjes er tussen zijn een heel mooi detail.
    Wat kunnen mensen dom doen, he, na zo'n wedstrijd.... je zult wel vaker wat bijzonders meemaken op de huisartsenpost.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ha Janneke,

    Wat een mooie super zomerkaart, Prachtig.

    Groetjes Antoinette - Kleurenfestijn

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wauw Janneke wat heb je dit supergaaf gemaakt, ik vind het helemaal geweldig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Janneke,
    Je kan het kaartje zo inlijsten het is inderdaad net een schilderijtjes je hebt er een super mooi strandtafereeltje van gemaakt. Leuk hoe je oud en nieuw gecombineert hebt. De plaatjes van Mattie vind ik ook altijd zo mooi al zijn ze oud ze blijven mooi.
    Leuk dat je meedoet met onze MD challenge.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Janneke, wat een fantastische zomerse strandkaart heb je gemaakt! Het is echt net een schilderijtje, prachtig hoor. Erg leuk samengesteld met o zo leuke details.En wie wat bewaart.... het komt altijd wel weer van pas, dat zie je wel. De echte schelpjes had ik ook al gespot, leuk zeg. Ik word er helemaal blij van!
    Lieve groetjes en een heel fijn weekend, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een schitterende kaart,zeg. Leuk met het plaatje van Mattie
    er bij .Past heel goed.
    Groetjes,Ina
    .

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, hier ben ik dus echt helemaal weg van, net wat je schrijft, net een schilderijtje. Wat heb je prachtige details gebruikt, Ijslandsmos, echte schelpjes,een geweldige mooie creatie, mijn complimenten.
    Fijn weekend, liefs Hanny♥,
    http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super mooie kaart
    bedankt voor het mee doen
    groetjes jolanda bongers
    dt challenge blog md

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wow je kaartje ziet er fantastisch uit, een beetje oud en een beetje nieuw en voila een schitterend geheel.
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kaart is dit geworden Janneke! en wat heb je hem mooi uitgewerkt met al die prachtige details, ik heb echt even goed zitten kijken en zitten te genieten. Ook de schelpen prachtig erop. Heerlijk zo'n zomers tafereeltje. Ik kan echt geloven dat je wat mee maakt na zo'n voetbal wedstrijd, soms zal het zeker je voorstellingsvermogen te boven gaan. Alleen om een voetbal wedstrijd! Bedankt dat je mee doet met de challenge van Knutsels & Kadootjes, met het thema zomer. Groetjes, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super mooi kaartje !!!
    Leuk dat je meedoet.

    Mieke, MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi schilderij heb je ervan gemaakt! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige kaart heb je gemaakt. Leuk dat je meedoet bij Knutsels en Kadootjes.
    Groetjes, Monique
    www.crealoetje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super leuk! En het "oude" plaatje past er perfect bij!

    Bedankt voor het meedoen.
    Gr Wybrich
    DT MDchallenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  24. goeiemorgen janneke
    dacht gaat eens een tegenbeboekje brengen en vind je blog zo leuk dat ik ook jou volger bent geworden want je kaart ziet er supermooi uit!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hihi dan ook maar even bij jou spieken, ben nog even aan het wennen in blogland. Maar wat een Super! Leuke kaart, er is zoveel te zien ik heb altijd het idee dat het zo vlug te veel wordt maar dat vindt ik bij deze echt niet! Even kijken of het mij wel lukt om je toe te voegen, mijn blog was super traag weer niet hoe dat kan...

    Liefs, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. OMG.... I LOVE this card! So wonderful! ♥

    Thank you so much for joining our LLC July Challenge! Hope to see you next month too!

    Big Hugs
    DeeDee

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi Janneke,
    Gorgeous card with lots of fabulous textures and dies. Thanks for linking up to LLC's By the Sea challenge.

    Hugz, Sandy
    Owner & Operator @Live & Love Crafts

    BeantwoordenVerwijderen