vrijdag 3 oktober 2014

In het bos..

Lieve mensen heel hartelijk bedankt voor de lieve woorden het het medeleven, dat heeft mij enorm goed gedaan!

Voor mij is de herfst op de lente na, hét mooiste seizoen. Wij gaan in deze periode dan ook regelmatig naar het échte bos.
Heerlijk wandelen, schatten van de natuur verzamelen, en bosdieren spotten...
Zelf wonen we aan de rand van het Gouwebos, maar dat is gedeeltelijk aangeplant en kun je absoluut niet vergelijken met de bossen rond Utrecht of de Veluwe.
We komen ook altijd thuis met tassen vol eikeltjes, denneappels, beukenootjes, bladeren enz..

Terwijl het kerstpapier en materiaal mij héél verleidelijk aankijkt, ben ik toch lekker aan slag gegaan met de vrolijke bosdiertjes van Eline.



 Toen ik deze foto maakte, zag ik opeens dat er al blauwe druifjes boven de grond uitsteken.. oei, straks heb blauwe druifjes tussen de sneeuw staan ;-)




Op internet zocht ik naar een kleurplaat van een pompoen, deze heb ik overgetekend op oranje cardstock. Zorg wel dat je de bovenkant niet helemaal doorknipt, anders kan je kaart niet scharnieren.
Aan de voorzijde van de pompoen, sneed ik de delen tussen de nerven weg. En plakte vervolgens oranje zijdepapier aan de achterzijde.


Kijk deze bosdiertjes eens gezellig zitten in het zachte mos!!


En als het schemer gaat worden in het bos... Schuif ik gezellig het waxine-ledlichtje tussen de kaart!!

De volgende materialen heb ik gebruikt:

* MD pretty papers bloc Elin'se fresh flowers
* LR 0206 klimop & vogelhuisje
* Col 1350 letters
* Col 1368 egel & paddestoel
* Col 1355 vos
* Col 1357 uiltje

Deze herfstcreatie doet mee met de volgende challenge:

- MD Kreadivas  Alles geht mit MD + herbst

- AnMa creatief  Kaart in bijzonder vorm

- Kaartjes inspiratie challenge  nav bingo ( design papier, vogels en 3d met dieren)


Ik ga nog even nagenieten in de tuin van deze prachtige herfstdag!

Groetjes Janneke






24 opmerkingen:

  1. Oh Janneke wat een gave creatie heb je hier gemaakt. Superrrrr. groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig leuk gemaakt Janneke!!
    Echt helemaal super.
    Ontzettend gaaf ook dat het licht er doorheen schijnt.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janneke,
    Door verjaardagen en een dagje uit met een vriendinm ben ik even niet op je blog geweest. Maar wat een vreselijk nieuws op je vorige blogpost! Wat zullen jullie je machteloos hebben gevoeld...en ik wens je heel veel sterkte!

    Deze kaart is werkelijk weer een kunstwerk eerste klas! Wat heb je dat schitterend gedaan en met het lichtje erin is het helemaal sfeervol!
    Al die prachtige mallen, ik raak niet uitgekeken...wat een creatie zeg!!!
    Een goed weekend en lieve groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie kaart en wat leuk dat je er een lichtje in hebt gedaan.

    Groetjes Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi...hebben wij telepathie? Ook ik heb vanmorgen een pompoenkaart op mijn blog gezet ;-) Van internet een patroon van pompoen met pompoenblad afgehaald en knippen maar...
    Jouw pompoen is ook superleuk. Gezellig tafereeltje met de Eline diertjes. En prachtig met het waxinelichtje erachter.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Whaha Tineke, ik ben eens ff bij jou gaan buurten... Nou dat is echt telepathie hoor!

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  6. Janneke wat is dit gaaaaaaaaaaaaaaaf! Eerst al de zelfgemaakte pompoen en dan al het leuks er op maar dan de klap op de vuurpijl met het lichtje..........echt super!!! In onze tuin groeit en bloeit het ook maar door, akelei maakt nieuw blad en het vingerhoedskruid heeft weer 4 nieuwe bloemen en dat terwijl we alle dagen blad ruimen!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Janneke,
    ik dacht meteen aan Tineke toen ik jouw pompoen zag, wat leuk hetzelfde idee..en toch helemaal anders, leuk de vilten diertjes en super met het waxinelichtje, erg mooi..
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Janneke,
    wat heb je een prachtige herfstcreatie gemaakt zeg! Ik vind het een vondst! Superleuk! De kleuren in het bos zijn in de herfst zo mooi! Het was voor mij een teleurstelling toen ik op school leerde dat er in Nederland alleen maar aangeplant bos is....Gelukkig is dat niet altijd te zien...anders zouden we misschien niet echt genieten...
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai, dus ook de bossen rond Utrecht zijn aangepland??
      Dan heb ik vroeger niet goed opgelet tijdens de les...
      Weer wat geleerd Gerjanne!!

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  9. Hoi Janneke
    Wat een schitterende herfstcreatie en helemaal leuk met dat lichtje erin.
    Ik las net je vorige blogpost, wat heftig zeg, heel veel sterkte.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe leuk is dit nu weer Janneke ik vind het enig...

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi janneke
    wat een vrolijke en prachtige creatie en zo leuk met dat lichtje erin!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een gezellig herfsttafereeltje op je mooie pompoenkaart(leuke tip van die kleurplaat). Als het lichtje aan is ziet het er nóg leuker uit. Jij zag blauwe druifjes, hier gaan de narcissen langs de weg bloeien...oeps..
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Janneke!
    Wat leuk dat je even op mijn blog bent komen kijken. Natuurlijk kom ik ook even een bezoekje terug doen en 'wow'! Zoveel supermooie projecten, leuk! Ik ben je ook gaan volgen!
    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige herfstcreatie. Gezellig dat je meedoet aan onze challenge bij Anmacreatief. Groetjes, Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaart en je hebt hele mooie kleuren gebruikt.En wouw wat een idee met de kleurplaat.
    Fijne dag
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Janneke ,das ist eine fabelhafte Laterne ,superschön! Vielen lieben,Dank das du an der Marianne Design Kreadiva´s challenge teilnimmst ,viel Glück!
    Ich hoffe sehr das ich dich bei der nächsten challenge wieder begrüßen
    darf.
    Liebe Grüße deine Gudrun DT

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wonderful lantern. ♥ the idea! Thanks for joining us at MD Kreadiva's Challenges.

    Jay Jay

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wow this is not only stunning but so unique too!
    Cheers
    Dr Sonia
    Cards Crafts Kids Projects

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een leuke herfstkaart.
    Bedankt voor het meedoen aan de AnMaCreatief oktober challenge.

    xxx Anne-Marije

    BeantwoordenVerwijderen