zaterdag 1 november 2014

Back to the fifties

Vandaag een vintage kaartje met een knipoog naar de jaren 50.

Vroeger toen alles beter en mooier was...
Waar de vrouw zelf de kleding naaide voor het gezin...
En waar zij in haar schaarse vrije tijd een borduurwerkje maakte..





Nu heb ik zelf heel wat kleding voor de kids genaaid, maar op een gegeven moment komen ze op een leeftijd dat ze eigengemaakte kleding niet meer willen dragen..

Voor deze kaart heb ik de volgende producten gebruikt:

* MD prettypaperbloc Old Fashioned Nursery
* MD Eline's winterhuis Pale pastels
* MD Eline's winterhuis clearstamps
* LR Swirl
* LR 0321 Spiegel
* LR 0195 borduurschaartje
* Knopen, lint, lacé, bloemen, distresss ink - walnut stain & vintage photo van Tim Holtz

Deze kaart doet mee bij:

Marianne Design  - Vijftiger jaren

Scr@p-Cards - Bingo  lint-knopen-blauw
                                     lint-swirl-bloemen
                                     blauw-bedel-bloemen


Ik wens jullie een gezellige avond en een fijne zondag!

Groetjes Janneke







25 opmerkingen:

  1. Wauw Janneke wat een geweldig kaartje. Voor mij ben jij nu al een winnaar voor de challenge. Super gedaan. Groetjes marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janneke wat een schitterende kaart en waterachtige details. Supermooi gemaakt. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Janneke wat een super mooi kaartje, prachtige kleuren en wat een leuke details allemaal ... een droom van een kaartje ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, schitterend mooi kaartje Janneke! Zo heerlijk nostalgisch sfeertje met zoveel prachtige details.
    Mijn moeder naaide ook alles voor ons en dat had ik als enige van 3 dochters overgenomen van haar. Ook ik naaide alles voor mijn kinderen en veel voor mezelf. Jaren geleden toen ik ook begon met kaarten maken, stond het naaiwerk op nr. 1. Maar het scrappen ging ik steeds meer doen en leuker vinden. En nu komt het naaimachine alleen op tafel voor het nodige verstelwerk en weleens voor kaarten.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoi Janneke,
    ik vind je kaartje erg leuk! Mooie kleuren bij elkaar. Al de details die bij de naaiende en bordurende moeder horen! Ook al zo leuk! Mijn eigen moeder was daar niet zo'n kei in, Wel in borduren, maar naaien, nee. Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo,

    Mijn moeder heeft vroeger ook heel wat kleding gemaakt voor mijn zus en mij!
    Dit is weer een schitterende creatie...

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Janneke,
    Wat een geweldige kaart!!! Ik hou ook zo van deze vintage sfeer, wat een nostalgie...en wat een prachtige details! en mooie wolkaartjes...top!
    Ook ik heb heel veel kleertjes gemaakt voor mijn jongens, zelfs nog drie truien gemaakt met turtles erop, hihi. Ennu heeft het plaats gemaakt voor ons gefreubel hè! Heel leuk dat je met de bingo challenge mee doe van Scr@p-Cards! Fijn weekend verder en lieve groetjes van Gerie en DT lid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe langer ik kijk hoe meer moois ik ontdek, wat een beeldschone kaart Janneke!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Janneke
    Wat heb je mooie spulletjes op de kaart gebruikt,
    wat is de spiegel mal toch mooi he .Het is een prachtige kaart geworden.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende kaart is dit. Echt prachtig gemaakt mrt al die mooie details, heb zelf ook over deze challenge nagedacht, maar had tot nu toe weinig ideeen in de goede richting.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Janneke,
    wauwww wat ben ik helemaal weg van je mooi vintagekaartje
    al die mooie spulletjes die je op je kaart verwerkt hebt
    prachtig !!
    dank dat je meedoet met de bingo challenge van scr@p-cards
    en fijn zeg al de lintjes heb je gebruikt
    ook ben ik je blog gaan volgen zoals jij ook al had gedaan dank daarvoor
    liefs DT Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een schitterende creatie Janneke. De kleuren combi, alle details, het ziet er prachtig uit.

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen

  13. Schitterende kaart, mooi gemaakt ☺

    Een leuke en gezellige (knutsel) zondag ☼
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kaart ,mooi van kleur en details schitterend .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig Janneke, weet je ik maak nog steeds mijn kleding zelf.
    Je hebt een héle mooie vintage kaart gemaakt, ik waan mij in de vijftiger jaren.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooi kaartje !
    Leuk dat je met ons meedoet.

    Mieke, MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi vintage kaartje. Heel mooi gemaakt.
    Groetjes,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige kaart met al die handwerkspulletjes. Hier is veel aandacht aan besteed...geweldig...
    lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige kaart Janneke en je verhaal doet me aan die tijd denken dat ik ook alles maakte voor onze kinderen.
    Nu is papier daarvoor in de plaats gekomen...haha....ook leuk ofwel nog leuker misschien.
    Gezellig dat je weer meedoet met onze challenge

    Gr. Anita
    MDblog

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie nostalgische kaart! Leuk dat je meedoet met de MDchallenge!
    Groetjes Boukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. schitterend mooie kaart complimenten
    bedankt voor het meedoen
    groetjes jolanda bongers
    md challengeblog

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig mooi kaart heb je gemaakt Janneke!
    Ik vind hem echt prachig, er is zoveel moois op te zien.
    Gezellig dat je meedoet met onze challenge.
    Groetjes,
    Marleen
    MD Challenge blog

    BeantwoordenVerwijderen