donderdag 5 februari 2015

Eenvoud siert

Vandaag laat ik jullie mijn tweede kaart zien die ik gemaakt hebt als Designer of the month.

Deze maand zijn er nieuwe collectables uitgekomen, waaronder deze mooie orchideeën...



Wisten jullie dat er meer dan 750 geslachten orchideeën zijn en dat er meer dan 30.000 kruisingen zijn?? Daar komen er jaarlijks nog een aantal bij..
Wil je meer lezen of te weten komen over de orchidee... Kijk dan maar eens HIER op de site van de Orchideeën Hoeve.

En dan is er vandaag weer een "kruising" geboren...Ik heb er maar geen naam aan gegeven, hahaha.
Vroeger vond ik een Orchidee echt een afschuwelijke plant, maar nu kan ik de sierlijkheid van de bloemen wel waarderen..










Voor de onderste bloembladeren COL. 1379  heb ik lila cardstock gebruikt en de bovenste bloembladeren heb ik uit het DP Sweet roses  PK9123 gesneden. Als je goed kijkt zie de structuur van een veer.
Na het embossen heb ik de bladeren beinkt.
Het hart van de bloem heb ik na het embossen bewerkt met Distress inkt Old Paper van TH.
Bij deze collectable zitten clearstamps waarmee je het hart van de bloem kunt stempelen, hiervoor heb ik distress inkt Vintage photo van TH gebruikt.
De basis van deze kaart is de Vintage label van Tiny LR 0334 en het DP Café la Pâtisserie PK9090
In de rechteronderhoek de cijfers 80 COL 1347 en een tekststempel CS0835

Ik heb er verder geen tierelantijnjes opgedaan omdat ik vind dat de bloem dan niet tot haar recht komt.

Deze kaart heb ik gemaakt voor mijn tante, de oudste zus van mijn moeder. Zij hoopt volgende week 80 jaar te worden.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden??

Groetjes Janneke

Ps. Zoals jullie misschien wel weten is MARJA mijn DT maatje van het Scr@p-cards challengeblog zeer ernstig ziek en zij zal binnen korte tijd overlijden. Wij zijn hier als team erg verdrietig over... Marja neemt op haar blog afscheid van degene die haar volgen...
Op het moment dat ik dit bericht schrijf weet ik niet hoe de situatie is.


22 opmerkingen:

  1. Helemaal mee eens hoor Janneke, hier hoeft verder niets bij. De bloem is al prachtig zo. Het papier is ook erg mooi. Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Janneke!

    Wat leuk, gisteren zat ik me te vergapen aan wat leuke voorbeelden van deze collectable! En nou heb jij hem ook! Vind het wel gaaf geworden zo hoor!
    Ik vond er vroeger ook niks aan.....en we "moesten" vaak mee naar de orchideeenhoeve want toen woonde ik er enigszins in de buurt....mijn vriendin is er zelf getrouwd! Een pracht locatie is het maar dat besef vaak later pas!
    Wat een soorten zijn er......vorig jaar was er een hele mooie diep blauwe daar was wat in de wortels gespoten om die prachtige kleur te krijgen alleen vond ik het prijskaartje minder mooi (25,-)
    Ik denk dat deze stans ook zeker in mijn collectie komt!
    Liefs Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kaart, Janneke.
    Mooie keluren.
    Ja, hoe ouder je word hoe meer je dingen mooi gaat vinden die je vroeger niet mooi vond.
    hahahaha
    erg apart hihihi

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige kaart Janneke.
    deze labels van MD zijn geweldig om mee te werken he?
    ook de zachte kleurtjes zijn heel mooi.
    groetjes van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gemaakt met de mooie nieuwe orchideeënmal een stijlvol tweeluikje.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Janneke, haha ik ben ook geen fan van orchideeën. Ik vind ze mooi om te zien maar zou er zelf nooit een aanschaffen. Je kaart heb je mooi gemaakt, heel sierlijk die twee labels en hele mooie kleuren. Het lijkt wel een tweeluik...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige kaart met mooie orchidee mal er op.
    Groetjes,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi gemaakt !
    Een genot om ernaar te kijken !
    groeten !neke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterend vind ik je creatie met de orchidee Janneke! In tegenstelling tot jou vind ik het een prachtige plant. Ik heb op het moment geen "levende" maar wel in een mooi zijdestuk zitten takken.
    Ik heb er voor de demo ook een paar kaarten mee gemaakt en die waren erg in "trek". Je ziet ze binnenkort.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Janneke,
    dat heb ik ook, bij mij komt er geen orchidee in huis, helemaal geen mooie plant,
    Je kaartje is natuurlijk wel leuk, je hebt een nieuwe variant bedacht, prachtig van kleur, mooi gemaakt!
    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een prachtig kaartje Janneke ...Heel mooi zo met het tweeluikje, de kleuren zijn ook prachtig !
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Janneke,
    wat een mooie kaart heb je gemaakt. Zo grappig dat jij dat ook hebt dat je het vroeger niet zo'n mooie bloem vond en nu de schoonheid er wel van ziet. Ik waardeer hem ook meer, maar het zeker niet mijn lievelingsbloem!! En je kent de mop van Sam en Moos he?
    Ik las het bij Gerie over Marja. Ik las ook hr bedankje en afscheid. Wat verdrietig en wat snel gegaan.
    Sterkte!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi GerJanne,
      Het verhaaltje van Sam en Moos heb ik bij je gelezen hoor.. gewéldig!

      Even terugkomend op het berichtje van Gerie.... Door de verkeerde zinsopbouw van het blogbericht leek het net of Marja was overleden... en hierdoor onstond er onder de bloggers onduidelijkheid en kregen we reacties van steunbetuiging.... Je begrijpt dat dit voor Gerie (en Marja) schokkend was... ze heeft het direct verwijderd..

      Groetjes Janneke

      Verwijderen
  13. Prachtige 2 liuk Janneke, een ware bjoetie!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi Janneke, doordat ik de collection van MD zag, heb ik ook deze mal aangeschaft. Vind hem prachtig. Vroeger vond ik ze ook niet mooi deze bloemen. Maar eigenlijk toch wel. Mijn moeder heeft er ontzettend veel in huis. Denk toch wel 25 stuks en verzorgd ze zo goed dat ze altijd heel lang bloeien. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg mooi geworden Janneke.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige creatie, Janneke.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige kaart weer
    Fijn weekend
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Janneke,
    heel mooi tweeluikje in prachtige kleuren en met mooie bloemen
    fijne avond liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wouw wat hebje mooie dingen opgestuurd gekregen van MD en wathebje er prachtige orchideën van gemaakt Janneke! Die labels zijn al even prachtig en je tweeluik gaaf! Je tante zal er super blij mee zijn!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige creaties. Gaaf om designer of the month te mogen zijn.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen