dinsdag 3 februari 2015

Vintage Sewing

Toen de kinderen klein waren heb ik heel veel kleding voor hen genaaid... Uren zat ik achter de naaimachine, wat kon ik daar van genieten.
Eens in de zoveel tijd ging ik naar de lapjesmarkt in Utrecht of Rotterdam, heerlijk slenteren tussen alle kramen en prijzen vergelijken zodat je aan het eind van de dag met een tevreden gevoel naar huis ging...

Vandaag start de nieuwe challenge bij WLVC. Anneke heeft de challenge bedacht en laat ons een thema kiezen waar je een vintage kaart of creatie mee mag gaan maken.

Ik heb gekozen voor het thema SEWING ....







 Als eerste heb ik de MDF naaimachine van Let's Get Bizzee bewerkt met hobby paint - Antique pink wat je bij de action kan kopen.


Daarna een iets kleine omtrek van alle onderdelen overgetrokken op het DP van Maja Design Vintage Autumn Basics. De randjes bewerkt met Distress inkt Vintage Photo van TH .
Nu ik de foto's in het groot plaats, zie ik dat de kleuren van het dp niet echt mooi uitkomen...

Tegenwoordig zijn er van die leuke houten klosjes te koop  (Xenos, tuincentra..) en die komen nu heel goed van pas. Ook daar weer een beetje distress inkt opgedaan...
De volgende mallen heb ik gebruikt: Schaartje LR0194, Klimop CR1253, Frame 6002/0258 Noor-design, DP Eline's winterhuis PB7036
De stempel " You're SEW special " is van cardmaking & papercraft

Hieronder zien jullie de foto-collage waar je een thema uit kunt kiezen...




Ook is er weer een mooie prijs te winnen... en die komt van paper memories!!


Zo nu heb ik weer lang genoeg gekletst...
Komen jullie ook even kijken naar de andere voorbeelden van het designteam??
Klik dan snel HIER......


Deze creatie doet mee bij de volgende challenge:

Cards2Create    -   Vintage kaart/creatie
De Egel             -  Bloemen
Card and Scrap - Bloemen


Een hele fijne dag toegewenst, Groetjes Janneke

34 opmerkingen:

  1. wawwww så super flot ♥

    10000 tak for at du deltager på Card and scraps udfordring.

    knuzzzz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooo...wat is dit schitterend....je valt toch van je stoel als je dit ziet. Als de deelnemers nu maar niet wegrennen bij het zien van zoveel moois.....daar kunnen ze moeilijk bij in de buurt komen denk ik maar....wél van genieten ...en dan maken ze vást wel iets anders wat ook heel mooi is.
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  3. WOWOWOWOW adembenemend mooi Janneke!! Ipv uren lapjes bekijken heb je nu dus gelukkig de "scrap-verslaving" ontdekt en kun je op beurzen en het internet heerlijk doorgaan met snuffelen!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende creatie Janneke!!!! Hier is de liefde voor de lapjes wel in terug te zien hoor....het combineren van kleuren, de details, het afwerken, je raakt niet uitgekeken! Super gaaf!!

    Groetjes Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Janneke, ik had 'm op het DT-blog al gezien maar wat is ie schitterenddddd. Helemaal super zeg!

    Groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw...wat een schitterende creatie heb je gemaakt.

    Groetjes Cobie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwwww Janneke, wat een pracht creatie. Zit veel tijd in maar het is dan ook wel een prachtistukom jaloers op te worden. Schitterend!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sprakeloos mooi...!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt superleuk, Janneke! Groetjes, Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat mooi Janneke, mijn hart gaat open als ik dit zie, ja wat wil je als je coupeuse bent.
    Je hebt er een prachtig tafereeltje van gemaakt.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow wat mooi! Ontzettend mooie kleuren en afwerking.

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Janneke wat een oogverblindend mooie creatie heb jij gemaakt ... Het papier is zeker prachtig en dan al die mooie details er bij ... Heel erg knap !
    Prachtig voorbeeldje hoor ... Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow what a great paper project, so many wonderful details.
    Takk for at du deltar på Card and Scraps utfordring!
    Siri DT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat is dit mooi geweldig ik ging vroeger ook altijd naar de lapjes markt in Utrecht samen met mijn dochter we maakten er een leuk dagje van groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super Janneke!!!
    Wat een mooi geheel is het !!

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterende creatie, Janneke.

    Liefs, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat schitterend Janneke! Ik heb ook heel veel kleren voor de kinderen gemaakt dus ik herken het wel de lapjes markt en als ik heel eerlijk ben heb ik nog wel heel veel mooie stofjes in de kast liggen voor wie weet............maar wie wat bewaard heeft wat toch?
    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oooo ik wou dat ik er geduld voor had...maar tot op heden lukt het me nog steeds niet dat naaien! Wat steekjes op een kaart of creatie maar meer niet hoor!
    Ik vind je creatie helemaal te gek! Wauw!
    Wat mooi bewerkt en prachtig materiaal heb je gebruikt!
    Met zo'n creatie kun je wel op een feestje verschijnen of geniet je er lekker zelf van ;-)
    Fijne avond!
    Groetjes Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Janneke,
    ja, lekker naar lapjes snuffelen op de markt ( in Eindhoven) dat deed ik ook, complete garderobes gemaakt voor mijn dochters en nu..soms nog een beetje veranderwerk of..Je hebt een prachtige creatie gemaakt, helemaal super gepimpt..
    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wat supergaaf is je mooie vintage naaimachine Janneke!!! Zo prachtig gemaakt met zoveel mooie details.
    Net als jij naaide ik vroeger ook alle kleding van de kinderen (en ook veel voor mezelf) maar de laatste jaren is het scrappen ervoor in de plaats gekomen. Nu komt het naaimachine voor de dag wanneer ik verstelwerk heb.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super gaaf naaimachine. Ik heb het ook een keer gemaakt.
    Maar die van jouw is ook echt heel mooi.
    Mooie details en super mooi afgewerkt.
    Groetjes,Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig stukje werk.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig leuk is je naaimachientje Janneke, je inspireert me er enorm mee. Je hebt hem zo mooi gepimpt het wordt ook eens tijd dat ik mijn naaimachine ga pimpen. Hij ligt al een hele tijd in de kast op mij te wachten hihi.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoe mooi gemaakt ! Dit kan ik echt niet !
    Een woord....superrrrr!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen

  25. Super leuk dat je meedoet met onze Challenge !
    Bedankt voor je deelname en veel succes.

    {Blog De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow, wat is dit super! Je blijft kijken naar dit naaimachientje. Je ziet steeds weer andere dingen.
    Heel erg mooi gemaakt.

    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtige creatie! Leuk dat je meedoet aan de challenge van de Egel.
    Groetjes van Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wauw wat een leuke vintage ,mooi plaatje en super leuke details .
    Echt een Beauty je creatie .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Janneke, ik geloof dat ik verliefd geworden ben op je creatie. Wat is dit móóí, hier kan ik naar blijven kijken. Bij mij op het scherm kloppen de kleuren wel met elkaar hoor, ligt misschien aan de kleurenafstelling? Echt een beauty die tot in de details super eruit ziet...wauw.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ps . wat leuk dat je met deze mooie creatie mee doet aan de tweede challenge van de Egel...

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik vind het een ontzettend gave kaart en creatie Janneke.
    heel mooi gemaakt en afgewerkt en een echt kunststukje.
    liefs van Anneke

    BeantwoordenVerwijderen

  32. Jeeetjeee wowwww wat heb je dit ontzettend schitterend
    gemaakt, wat een vakwerk, mooi om naar te kijken ☺
    Bedankt dat je meedoet met onze Challenge !

    Veel succes met de Challenge.

    Liefssss Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw wat gaaf!!! Heel veel mooie details. Hoe doe je dat??? Echt mooi.
    En jouw verhaal herken ik, hihi.
    Bij ons in Roosendaal had je soms ook een overdekte lapjes markt. Echt zoveel maar dat is al lang niet meer. Ook had je twee stoffen winkels in het dorp, ook dat is er niet meer. Het veranderd zo hé.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een prachtige romantische vintage naaimachine! Verdient eigenlijk de naam 'kunstwerkje!'
    groetjes, vanaf nu ben ik ook 'volger'
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen