zaterdag 21 maart 2015

Lente kriebels

Heerlijk hoor, dat vandaag de lente haar intrede deed...
Ik heb er dan ook met volle teugen van genoten!

Woensdag haalde ik al bosviooltjes en potgrond bij het tuincentrum, maar was er nog niet aan toegekomen om in de tuin aan het werk te gaan. Nu durf ik nooit zo goed om voor de ijsheilige al wat in de tuin te zetten, maar deze bosviolen kunnen goed tegen de kou en eventuele nachtvorst...

Vanmorgen zijn we al vroeg aan de slag gegaan.
We hebben aan de zijkant van het huis een enorme Pijnboom staan, en de takken moesten nodig gesnoeid worden. Arnold en Arjan zijn daar druk bezig meegeweest.

Ik ben maar met beide voeten op de grond gebleven....




Alle manden en potten werden gevuld met violen....




Er is nu iets meer kleur in de tuin gekomen. Ik kan niet wachten tot de beukenhaag weer groen gaat worden en de struiken gaan bloeien !!



Nu de dagen langer worden, hebben we elke dag weer verse eitjes...




De dames kregen een schoon hok....


 

Afgelopen dinsdag had ik de aarbeienbakken al ontdaan van het oude blad en voorzien van verse potgrond en een beetje mest..




Als laatste hebben we alle losse bladeren en "vuil" uit de vijver en beekloop gehaald.

En tot mijn verbazing kwam ik een salamander tegen, door het koude water was hij nog wel heel traag, en kon ik dus rustig een foto nemen...



De grote kikkers waren veel actiever in de vijver en één kwam nieuwsgierig aan het wateroppervlakte een kijkje nemen, tot hij mij in het vizier kreeg.....




Moe maar voldaan zaten we later aan de lunch, lekker opwarmen met een kom verse groentesoep!!

Vanmiddag heb ik een voorjaarskrans gemaakt met kwarteleitjes, tilantia en veertjes.



Volgende week zal ik een foto maken van het eindresultaat!

Al met al was het een heerlijke en productieve lentedag, ik ben het nu wel zat hoor...
Morgen heb ik een dagdienst, dus ik denk dat ik langzamerhand maar een eind ga breien aan dit blogbericht ;-)

Een fijne zondag toegewenst allemaal !

Groetjes Janneke



18 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om mee te mogen genieten met je voorjaarswerkjes in en rond het huis. Ziet er al wat gezelliger uit met die viooltjes en je krans wordt súper...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt duidelijk de lente in je hoofd Janneke. Maar vandaag leek het geen lente hier. Het was koud, guur en af en toe wat regen.
    Jullie hebben veel werk verzet in de tuin. En prachtig wordt je krans!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Janneke,

    Jij hebt je tijd echt goed besteed.
    Wat heerlijk om weer in de tuin bezig te kunnen zijn, en ik wordt er heel vrolijk van als ik kijk naar jouw tuin en de dieren.Wat leuk zoals je schrijft"de dames", schitterend.
    En als klap op de vuurpijl een prachtige krans, mooi hoor!!
    Geniet lekker van jullie tuintje.

    Liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was vandaag bij jou beter weer dan hier zo te zien. Ben flink nat geregend vandaag. Maar wat ziet het er met die viooltjes weer gezellig uit en je krans vind ik echt geweldig mooi.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Janneke,
    Je hebt je vrije zaterdag goed besteed hoor, lekker de tuin opfleuren met viooltjes daar hou ik ook zo van. Ik ben al wel bezig geweest met snoeien maar heb nog geen viooltjes gepoot maar dat ga ik zeker binnenkort doen. Wat gezellig dat jullie kippen hebben die voor lekkere verse eitjes zorgen. Je krans wordt prachtig ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Janneke, Wat leuk al die viooltjes. IK heb ze ook al wat staan. VIooltjes kun je voor de ijsheiligen wel al neer zetten,. Andere bloemen nog niet ! Ook al zie je die wel al staan bij de winkrels en is de verleiding soms groot. IK wacht ook Je tuin ziet er gexzellig uit en de kippen zullen weer tevreden zijn in hun schone hikje. Wat heb je hieronder een mooi ei gemaakt. Prachtig. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo dat was een productief dagje maar met resultaat. Leuke foto's, zeker die van die kikker die een kijkje kwam nemen. Nog een fijne dag morgen.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Janneke, wat een heerlijke actieve dag hadden jullie! Zo leuk om eens even bij je om het huis te mogen kijken. Vrolijk de violen en de kippen ook altijd leuk, eigen verse eieren. Nu kijken of de aardbeien het dit jaar goed gaan doen!
    Werk ze morgen weer. Ik slaap de halve zondag....
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heerlijk om het weer gezellig te maken in jullie prachtige tuin!
    Met een vijver krijg je vanzelf huisdieren hè! En eitjes rapen va jullie kippen
    en in Juni weer heerlijke aardbeien, daar kun je weer lekkere baksels van maken Janneke!
    Nu hopen dat de Lente zon maar weer snel terug komt en je van je viooltjes kan genieten!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het was er ook echt weer voor, wij waren ook alel dagen in de tuin en nu kan het mooie weer komen!! Helaas even een dip en bijna herfst maar het begin is gemaakt en het ziet er allemaal super uit Janneke, ben benieuwd naar de volgende foto's!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou nou jullie hebben een hoop gedaan!
    Lekker he , dat alles weer een beetje gaat groeien en bloeien .
    Mooi om te zien hoe de natuur weer tot leven komt.
    Je krans ziet er nu al leuk uit.
    Ben dan ook benieuwd naar het eindresultaat.
    Fijne zondag

    Lieve groet Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er weer fleurig uit !
    De krans ziet er nu al top uit !
    Fijne zondag Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What fabulous pictures and your flowers and back yard are wonderful.

    Hugs Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er gezellig uit Janneke.
    Altijd lekker zo een dag bezig te zijn en je krans is prachtig.
    Voor jou kan de lente echt beginnen.
    Geniet ervan.
    Liefs Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk om zo met de lente en de tuin bezig te zijn, wanneer je dan zo'n gezellig vrolijk eindresultaat ziet, dan is het toch genieten? Groetjes, Ira
    Ira’s Crea Corner

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuke blogspot! ik zag u via tertia...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een gezellige boel. Hier hou ik wel van dat mensen hun tuin weer heerlijk aankleden in het voorjaar!
    Leuk dat je dit deelt met ons Janneke, echt lief van je.
    Je krans...vind ik nu al mooi!! Laat staan hoe het eind resultaat zal zijn...vast schitterend. Ben benieuwd hoor. ;-)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk om je tuinbelevenissen te lezen, lekker bezig geweest.
    Fijn hè al wat kleurtjes in de tuin, staat ineens een stuk vrolijker.
    Nu nog wat warmer en dan is het helemaal goed ;-)

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen