donderdag 2 april 2015

Zon Zee & Zand

Nee, zomer is het nog lang niet....
Maar terwijl de storm over ons kikkerlandje raasde, waande ik me aan parelwitte stranden met een stralende zon!!


Deze maand mag ik gastdesigner zijn bij Dutch Doobadoo , hoe gaaf is dat!!

Het thema voor april is Nautical / Maritiem


Mijn eerste project waar ik mee aan de slag bent gegaan is het MDF stuurwiel...







De voor en achterzijde heb ik eerst bewerkt met witte Gesso.
Dit is echt heerlijk spul om mee te werken, het dekt in één keer!




Aan de voorzijde zien jullie het DP met blauwe polkadots van Fabscraps. Vervolgens heb ik de randjes bewerkt met witte gesso.
Het plaatje van Pion Design heb ik ingesmeerd met een dikke laag lijm en daarna schelpenzand er overheen gestrooid.




Eerst goed laten drogen .... en vervolgens schud je al het loszittende zand eraf.




Het greyboard heb ik ook eerst met witte gesso bewerkt en vervolgens met een dikke laag lijm ondersteboven in het schelpenzand gelegd.
Dit geeft zo'n leuk effect!

Zoals jullie zien heb ik het stuurwiel verder opgepimpt met schelpen, parels, tilantia en een stuk vissersnet (moet je heel goed kijken hoor.....)



De volgende producten heb ik gebruikt:



460.440.140 MDF Art  Stuurwiel


     
  
492.002.002 Greyboard A6 Maritime


870.002.010 Gesso Wit 250 ml


870.001.000 Dutch Doobadoo Alleslijm


Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden??

Groetjes Janneke





21 opmerkingen:

  1. Zo gaafff!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend Janneke!!
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig gedaan Janneke. Dat plaatje erop doet het hem helemaal!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig Janneke. En zooooo leuk dat schelpenzand.
    Groetjes, Veerle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig weer Janneke! Helemaal in maritieme stijl ... echt zo mooi! Gefeliciteerd met jouw gastdesignerschap! Echt super leuk :)
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk!
    Het idee van het zand en de schelpjes vind ik ook erg leuk.
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel gaaf gedaan!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw gaaf, echt heel mooi geworden. Echt heel creatief bezig geweest. Mooi alles bij elkaar.
    Super leuk dat je gast designer mag zijn! Gefeliciteerd hiermee.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige leuke creatie heb je gemaakt.
    Leuke details zoals met het zand en dat kleine flesje met boodschap.
    Ik woon dicht bij het strand en ben er gek op maar eigenlijk vooral met storm en wind dus de afgelopen dagen ben ik er natuurlijk geweest :-). Heerlijk uitwaaien. Hoog zomer's zal je er mij niet zoveel vinden dan gaan wij meer naar de bossen toe, ook weer heerlijk.

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat heb je dit mooi gemaakt zo leuk met het zand groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zoooooooooo leuk en zo veel enige details om te ontdekken, was het maar vast zo ver Janneke!! Vandaag is het zonnig maar ook ongelooflijk koud (af en toe hagel en natte sneeuw) hier in het Hoge Noorden, echt niks aan om over die wind maar te zwijgen!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een topper Janneke!!! Ik zit te genieten...heel gaaf gedaan!
    Enig om het te bewerken met het zand en een heel mooi Maritiem sfeertje!
    Leuk voor in je tuinhuis, hihi Veel succes verder met het gast DT schap, en
    ik blijf je nauwlettend volgen, dat snap je!
    Liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. nou janneke een geweldig mooie en leuke creatie, lijkt mij wel veel geklieder maar het resultaat is SUPER!!
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Janneke,
    wat leuk dat je GD mag zijn en je eerste creatie is prachtig !
    Je hebt het stuurwiel mooi aangekleed en een heel leuk effect geeft dat schelpenzand..mooi afwerking, met schelpjes, parels etc..top gedaan!
    fijne paasdagen,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk Janneke! Leuk dat je GD mag zijn en nog wel een hele maand. Heel veel plezier, ben benieuwd wat je nog meer gaat maken binnen dit thema.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Janneke wat een prachtige creatie. Wat een mooie afwerking met het zand, schelpjes, sterren super. Gefeliciteerd dat je gd mag zijn. Je project is super geslaagd. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een ontzettend mooie creatie. Het geeft zo goed het maritieme, zomerse sfeertje weer. Echt leuk.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Janneke, ik zag hem al bij Dutchdoobadoo. Wat heb jee een gave creatie gemaakt. Enig idee met dat zand op de letters. Het is jou ook wel toevertrouwd om en mooi voorbeeld te showen!!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gave creatie en wat een superleuk idee dat schelpenzand.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen