maandag 18 mei 2015

My botanic garden

Wat kan ik genieten van de natuur en alles wat groeit en bloeit in onze tuin.
Wij wonen aan de rand van het dorp en vanuit onze straat loop je langs de weilanden zo het Gouwebos in.
Zeker in het voorjaar is er veel te ontdekken. Diverse reigers hebben hun nesten hoog in de bomen gebouwd, de uilen zorgen voor nakomelingen en het is ieder jaar weer een feestje zodra wij de eerste uilskuikens gezien hebben ;-)

Bij Studio Light hebben ze heel mooi papier  " My Botanic Garden"  en ik kon het niet laten om het niet aan te schaffen...

Deze kaart heb ik gemaakt voor de nieuwe challenge bij WLVC , waar we graag een vintagekaart met dieren willen zien.

Tevens is dit mijn laatste bijdrage als designer voor het WLVC...
Ik merk dat de lat steeds hoger komt te liggen, hierdoor wordt het freubelen een móeten en ervaar ik het niet meer als ontspanning...
Ik ga mijn lieve DT maatjes zeker missen, maar we verliezen elkaar niet uit het oog hoor en er komt vast wel weer iets nieuws op mijn pad!!




Er is weer een mooie prijs te winnen en die wordt aangeboden door De Hobbyboerderij



Doen jullie ook weer gezellig mee??

Groetjes Janneke

26 opmerkingen:

  1. Zoals je vertelt Janneke woon jij volgens mij prachtig....... heerlijk.
    Super kaartje trouwens, vlinders, vogeltjes net of je buiten bent.
    Liefs Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een super mooi kaartje Janneke, echt beeldschoon om op je deurmat te krijgen.
    En een geweldige prijs kan je winnen prachtig hoor!!!!
    Liefs Ghea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooi kaartje Janneke. Fijn is het hè om deze tijd van het jaar lekker naar buiten te gaan en dan heerlijk kunnen genieten van de natuur. Ik ben zelf ook gek op het voorjaar, lekker naar buiten en alles is nog zo heerlijk fris en groen...echt genieten.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige afsluiter bij WLVC Janneke...en we gaan je missen. Don't become a stranger.....houd contact meis.
    xxx Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een plaatje !
    Ik bewonder dit echt !
    Mij lukt dit soort kaarten niet !
    Of misschien moet ik denken nog niet !!!!!groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat klinkt als een droomplekje waar jullie wonen :) Je kaartje is schitterend geworden in die tuinstijl... Heel leuk afgewerkt met de mooi vlinders, bloemen en parels! Wat jammer dat je stopt met designen voor WLVC, maar soms moet je keuzes maken. Natuurlijk blijven we je zeker hier volgen hoor, want wil je mooie kaartjes niet missen. Onze hobby moet natuurlijk leuk en als ontspanning blijven, als het een moeten is, is de lol er snel af en dat is natuurlijk niet de bedoeling!

    Knutselgroet Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is weer een schitterende kaart Janneke, top!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Janneke een plaatje van een kaart weer ... Wat een prachtig scrappapier en hele leuke details.
    Heerlijk hé zo in de natuur te kunnen wonen .... daar kan ik ook,echt van genieten hoor ...
    Bedankt voor je telkens hele prachtige voorbeeldkaartjes op WLVC.
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geluk als je zo mooi woont he Janneke, hebben wij hier ook. Uiterste puntje van de stad en 100 meter van een groot meer met schitterende natuur rondom, zo heerlijk wandelen!! Maar voor stadse begrippen hebben wij enorme achtertuinen met heeel hoge bomen (gelukkig niet van ons hihi) en daar is het gekwetter ook niet van de lucht en dan komen ze ook nog 3x per dag allemaal even een verkoelend bad bij ons nemen.....zo leuk!! Jouw kaart past er meer dan perfect bij, jammer dat je gaat stoppen want die hoge lat is voor jou volgens mij geen probleem maar dat het LEUK is moet voorop staan. Het is en blijft een heerlijke hobby en MOETEN daar doen we niet aan toch??

    Fijne week, xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat vind ik je kaartje prachtig! Die mal heb ik ook! Moet hem echt weer eens uit het stof halen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Janneke
    Je hebt weer een droomkaart gemaakt, een schitterend voorbeeld en afsluiter!
    Erg jammer voor WLVC dat je die keuze hebt gemaakt, maar wel begrijpelijk en
    ik wist dit al een paar dagen! Natuurlijk hou je contact met het team! Maar als het
    teveel een moeten wordt, gaat het plezier van de hobby verloren hè! Wij hopen
    natuurlijk wel dat je nog heel lang een maandelijks kaartje voor onze Challenge blijf maken!
    Je moet natuurlijl ook nog tijd over houden om te eandelen in jullie prachtige omgeving!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt mij zo heerlijk om zo te wonen! Dan kan je inderdaad zo genieten van de natuur en zoals jij het vertelt lijkt het mij helemaal geweldig om zo te wonen ;) Je laatste voorbeeldkaart voor het WLVC is prachtig Janneke! Een knallende afsluiting ;) Een hobby moet inderdaad leuk zijn en als je er stress door ervaart en het gaat zien als moeten is dat ontzettend jammer en niet leuk meer om te doen :( Je hebt jouw stempel gezet door jouw schitterende vintage kaarten en creaties! Keer op keer weer! Echt Janneke ... complimenten!! Ik weet zeker dat er heel snel iets anders op jouw pad zal komen ;)
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hoi janneke
    wat een bjoetie van een kaart met zoveel prachtige dingen erop echt om als kijker van te genieten
    groetjes corry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Janneke,
    Prachtige kaartje heb je gemaakt .Wat fijn om zo dicht bij het bos te wonen ik heb een kleine tuin en de bosduifjes hebben een nestje gemaakt dat is iedere dag luisteren of er al kleintjes zijn leuk zo met al die faun en flora rond je ..
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kaart,Janneke.
    Jammer dat je gaat stoppen bij WLVC.
    Maar soms moet je keuzes maken.
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig papier, Janneke. En wat een mooie kaart heb je ermee gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heerlijk dat je zo het bos in kan lopen en genieten van alle prachtige natuur om je heen! Reigersnesten heb ik nog nooit gezien en ook geen uilskuikens en ik ben gek op uilen!! En als ik in de auto zit (en niet rij) tel ik altijd reigers langs de snelweg....
    Mooi hoe je je hebt laten inspireren en hierdoor deze prachtige helaas laatste dt kaart voor WLVC hebt gemaakt....ik heb je nu een paar keer ontmoet en vond het erg gezellig! Wie weet in de toekomst nog is op een beurs o.i.d. maar ik blijf je zeker hier en op facebook volgen!
    Liefs, Jacomijn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Janneke,
    leuk is dat om zo dichtbij de natuur te wonen, wij wonen in het centrum, maar vorige week, toen het even wat mooier weer was, zaten we buiten op de boombank en daar kwam een reiger vlakbij langs gevlogen en landde op een dakje bij de buren...
    Jammer dat je gaat stoppen, maar als het moeten wordt is het niet leuk meer..
    je afsluiter is prachtig,mooie gewerkt met kantjes en bloemetjes,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Janneke,
    Wauw wat een geweldige mooie afsluiter bij wlvc!
    Mooie kleurtjes en spulletjes erop.
    Helemaal te gek.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weer een schitterende kaart Janneke!!
    Heel mooi gemaakt.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Kom mee naar buiten allemaal....dat liedje komt spontaan in me op bij het lezen van jouw mijmeren over de het genieten van de natuur Janneke! Het is heerlijk om zo te wonen! Wij leven in het wijdse Friesland, ook mooi maar altijd last van de stevige wind en het is ook altijd aan de frisse kant....buiten zitten is er dan ook nog niet van gekomen! Je kaart is weer schitterend en vooral geïnspireerd door de natuur om je heen! Jammer dat je de keuze hebt moeten maken om te stoppen maar ik begrijp je wel heel goed....het plezier van kaarten maken staat voorop en als dat bij jou niet meer de boventoon heeft dan is het goed om je af te vragen of je zo door wilt gaan! Knap van je! En je kaarten worden er niet minder mooi door, het zijn en blijven beauty's!

    Liefs Richtje

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lieve nostalgische kaart Janneke. Knap van je dat je bemerkt dat het een "moeten" aan het worden is en je er voor kiest om weer "vrij als een vogeltje te zijn" hihi. Ik vind dat ook het fijnst hoor, een hobby is toch om van te genieten én ontspannen. We blijven hopelijk wel nog lang van je mooie creaties genieten...
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk om zo van de natuur te kunnen genieten, bij mij in de tuin zijn het merels en mussen maar vindt het toch altijd een genot om naar ze te kijken. Je hebt een prachtige kaart gemaakt die het natuurgevoel oproept. Je hebt gelijk dat een hobby leuk moet blijven anders gaat je zin helemaal verloren. We hopen natuurlijk nog wel van je kaartjes op je eigen blog te blijven genieten.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ha Janneke,
    wat een mooie kaart is dit als laatste van een reeks prachtige voorbeeldkaarten die je gemaakt hebt! Altijd lastig als je en beslissing moet nemen, maar net wat bijna iedereen hier boven ook al schrijft, het is een hobby en geen werk, dus hoort het ontspannend te zijn. Moeten past daar niet bij.
    Dat had je trouwens goed gezien..Ik zit inderdaad in de nachtdienst en het is in tijden niet zo goed te doen geweest. Hierna nog 1 nacht en dan ben ik weer een poosje vrij. Moet wel les geven deze week. Door al die vakantie dagen en weken is mijn rooster anders dan anders in de zorg, maar dat vind ik de charme van onregelmatig werk. Een ander heeft er en hekel aan en werkt liever van 8 tot 17 uur. Ieder zijn ding, toch?
    Jij ook sterkte in de nachtdienst, he?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Janneke,

    Prachtige kaart met mooi designpapier.In het Gouwebos ben ik nog nooit geweest maar na googelen blijkt het dat ik daar ook maar 20 minuten vandaan woon :)

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen