woensdag 17 juni 2015

Nijntje, lief klein konijntje

"Nijntje nijntje kom erbij,
Met jouw vriendjes reuzenblij,
Snuffie, knorretje en Boris Beer

Lekker buiten iedereen,
Niemand blijft alleen..

Nijntje
Een lief klein konijntje
Nijntje
Een pienter konijntje
Nijntje
Een knuffel konijntje

Nijntje.. "

Deze verhaaltjes heb ik vroeger heel wat keren voorgelezen aan de kinderen, zo vaak zelfs dat ik ze op een gegeven moment bijna allemaal uit mijn hoofd op kon zeggen ;-)

Vorige week kreeg ik de vraag van een Oma in spé of ik een geboortekaartje met Nijntje erop wilde maken.
Omdat het geslacht nog niet bekend is mocht ik met blauw & roze aan de slag gaan ..



 
Helaas heeft Mijnheer Bruna, geen snijmallen ontworpen van Nijntje....
Daarom heb ik van internet een afbeelding gehaald en deze als mal gebruikt
 
 



Het DP, ballon en stempel zijn van Marianne Design.
De ronde cirkel is van Spellbinder.. Ik ben helaas vergeten om een foto van de binnenzijde te maken.
Daar heb ik op craft een tekst gestempeld;

Een wonder in een wiegje
zo onvoorstelbaar klein
Een wonder in een wiegje
te mooi om waar te zijn


 
 
Ik heb de afgelopen weken heel veel gewerkt en daardoor kwam het bloggen op een lager pitje te staan..
Komend weekend ben ik heerlijk vrij, dan hoop ik mijn schade weer in te halen hoor en kom ik al het moois bij jullie bewonderen!

Groetjes Janneke

25 opmerkingen:

  1. Dit is echt kei lief ! Mooie kleuren en nijntje erop is heel goed gelukt. Tof ! Daar zal die oma in spe heel blij mee zijn .
    Liefs ☆ Sarah ☆

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig, superleuk!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk idee om dit Nijntje zo te maken! Twee supertoffe lieve kaartjes!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattige geboortekaartjes Janneke ... Zo super lief ! Ik vind ze ... SUPER !!!!
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aaaahhh wat een schattige kaartjes Janneke. Je Nijntjes zijn heel goed gelukt. Mijn jongste zoon had ook een babykamer van Nijntje, toen was er nog niet zoveel van te koop. 21 jaar geleden. Wat vliegt de tijd toch voorbij. Nijntje blijft altijd leuk, super hoor een blauw en rosé kaartje.

    Groetjes,
    Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze schattig Janneke, doet echt niet onder voor al die lieve Eline-beestjes en Hollandser kan toch bijna niet?? Ook hier een Nijntje-voorlees-verleden, zoooo leuk!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oei, wat een prachtige kaartjes! Ik zag de titel en probeerde de tekst weer naar boven te halen. Gelukkig heb jij hem in je bericht gezet. Je Nijntjes zijn supergoed gelukt.
    Lieve groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Janneke, de Nijntjes heb je mooi uitgeknipt en een mooie sketch met prachtig papier, top!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaartjes Janneke!!
    Ja Nijntje kennen we wel.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi bezige bij, hihi. Wat een ontzettende leuke opdracht en heeeel vindingrijk, om Nijntje
    van Internet te plukken! En ja wie kent Nijntje niet!!! Zo leuk om dat gedichtje weer eens te lezen....was
    wel ver weg gezakt na 25 jaar, haha Ik vind je kaarten ENIG en keileuk geworden, echt leuk om ook eens dit soort kaartjes te maken hè! Nog even....dan kun je wat uitblazen Janneke het weekend!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh wat lief en mooi en voor kinderen echt een hebbeding want die zijn gek op nijntje
    grt corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een super schattige kaartjes Janneke! Nijntje is zo lief :) Je hebt meneer Bruna helemaal niet nodig hihi ;) De Nijntje mal is super! De oma is spe zal heel blij zijn met deze kaartjes denk ik :)
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuke Nijntjeskaartjes Janneke, dat heb je even handig opgelost door een Nijntje van het internet te halen. Heel leuk gemaakt in een blauw en rose variant.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha Janneke, Superleuk gedaan. Jammer dat er geen mallen van nijntje zijn. Maar zo blijven jou creaties wel origineel. (Ik heb trouwens wel stempels van Nijntje) Ooit een keer bij kruidvat gekocht. Nijntje blijft altijd leuk. Groetjes, Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha Janneke, hij is echt heel erg leuk! En zij ook! Hihihi, goed idee om van Internet een plaatje te zoeken. Blijft altijd leuk.
    En lekker dat je komend weekend vrij bent. Geniet er maar van. Met onregelmatige diensten moet je zuinig zijn op je vrije weekenden, maar ook wel heerlijk dat je dan vrij bent als anderen wel moeten werken.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooh...wat een super schattige kaartjes, Janneke!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo superleuk zijn je Nijntjes op de kaartjes Janneke!
    Haha...ook ik kan de verhaaltjes...maar ook alle liedjes dromen ;-) Bijna alle boekjes hebben we die ik nu aan Martine voorlees. Toen ik dan ook een cd vond met liedjes van Nijntje, Boris & Barbara, tante Trijn, Knorretje e.d. heb ik die ooit ook gekocht. En nu vraagt Martine als ze om 6.30 uur komt: Oma, cd van Nijntje aan? Ze kent ze nu al uit haar hoofd.... ;-)
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Janneke. Wat 2 schitterende Nijntje kaarten supermooi,. Groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat super leuk verzonnen Janneke.
    Je kaarten zijn schitterend mooi .
    Heel leuk idee !!!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ideaal dat internet, je kan er zo je afbeeldingen af halen.
    Je kaarten zijn onwijs leuk geworden.
    Fijn weekend, groetjes Eida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Janneke,

    Wat een superleuke en mooie kaarten.Je hebt Nijntje precies nagemaakt.Knap hoor.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zijn ze lief, je Nijntjekaartjes! Erg leuk gedaan.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een lieve kaartjes ......en wat vindingrijk op Nijntje van Internet te plukken....
    groetjes Elvira

    BeantwoordenVerwijderen