maandag 10 augustus 2015

Welkom op de wereld

Weken geleden, kreeg ik van mijn lieve DT-maatje Chantal een dikke envelop thuis gestuurd met daarin een aantal stansjes van de giraf, olifant, baby en het schaapje..
Doordat ik extreem drukke weken heb gehad voor de vakantie, was het er niet van gekomen om daarmee aan de freubel te gaan.

Tijdens onze vakantie werd de kleine Rens geboren. Hij is het zoontje van Janine d'r collega.
Dus nadat alle kampeerspullen en vuile was opgeruimd waren, moest ik aan de slag voor een kraamkado.
En het girafje kwam nu heel goed van pas ;-)




Eerst heb ik de letterbak geverf met witte gesso. Dit droogt super snel, dus hoef je niet lang te wachten.
Het stoere dp op de achtergrond is van MD PK9107 en het papier met "hout-look" is van Syta van Gelderen
Een stoere slinger LR0329 met de naam van de kleine vent COL1350. Ook de geboorte datum CR1282 , een glazen stolp met muizen en een grote R kregen een plekje.
Net zoals de veiligheidsspeld LR0217 , rammelaar LR0307 en de grote ster COL1385.
De giraf COL1386 kreeg een mooie blauwe strik om zijn nek. En de kleine sterretjes komen uit de kerststerrenrand LR0134

Bij de Action kocht ik laatst een doosje met white wash houten labels en daar heb ik een mooie tekst op gestempeld CS0922






De letterbak werd ingepakt in folie met het label eraan. Janine vond het geslaagd, ik ben benieuwd wat de kersverse papa & mama er van vinden..

Dit kraamkado doet mee met de challenge van Creapaleis


Ik had dit bericht gisterenavond in willen plannen voor vandaag, maar het liep allemaal anders dan gepland...

Toen ik gisterenmorgen aan het werk was, kreeg ik een telefoontje van een bijzondere patiënt..
Manlief voelde zich niet lekker. Hij klonk benauwd, en had het gevoel dat zijn hemd te strak zat om zijn bovenlijf. Ook had hij hevige jeuk in oren, handen en armen en was aan het zweten.
Hij vertelde dat hij een Diclofenac van mij had ingenomen omdat hij last van zijn rug had.
Om een lang verhaal kort te maken...
Uiteindelijk belande hij na een bezoek bij de HAP (huisartsenpost) op de spoedeisende hulp.
Omdat hij niet voldoende op de injectie reageerde, kreeg hij een infuus en moest hij ter observatie blijven...
S'avonds kreeg ik het verlossende telefoontje dat hij naar huis mocht!!
Arnold een ervaring rijker en ik dankbaar dat het zo goed is afgelopen.


Groetjes Janneke

16 opmerkingen:

  1. Sjee Janneke toch! Dat is schrikken! Die Diclofenac is rotspul. Peter is een keer onderuitgegaan, heb ik 112 nog gebeld. Herinner je je misschien nog van een blogberichtje. Ik denk dat het een combi is van de diclofenac en de hevige pijn in de rug die hij had.
    Ik kan me voorstellen dat je helemaal opgelucht bent. Toch anders als er een patiënt belt die je zo goed kent...kon je wel helder denken en meteen adequaat reageren?
    Je letterbak is top. Wat een cadeau!! Geweldig!!
    Daar zal men van opkomen bij de familie van Rens!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje dat is schrikken Janneke.....wat een consternatie. Gelukkig is het goed afgelopen maar de schrik zal er nog wel even in zitten denk ik.
    Je letterbak is superrrrgaaf...wat een leuk kado zeg. Heel mooi gedaan.
    Groetjes van Plony

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje wat heftig! Erg vervelend als zoiets gebeurd! Je creatie is helemaal top. Leuk gedaan.

    Liefs,
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk kraamcadeautje!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!!! Helemaal geweldig Janneke!
    Ontzettend mooi gemaakt en een super leuk cadeau om te geven natuurlijk.
    Lieve groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jeetje.... ik weet even niet waar ik als eerste op moet reageren Janneke...
    Ik ben blij voor jullie dat alles goed is afgelopen, pfff schrikken voor jullie hoor.
    En wat een mooi kraamcadeautje heb je gemaakt.
    Liefs Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook ik schrok van dit bericht! Heb zelf een tijd dit geslikt! Wat een schrik voor jullie!
    Een zeer prachtig kraamkado zeg! Schitterend!
    Groetjes van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Janneke,

    Wat zul jij geschrokken zijn toen je dit hoorde van je man, was je eerste gedachte niet een hartinfarct? Eng hoor maar zo fijn dat het goed gaat nu. Je laatste creatie is prachtig, wat een mooi geheel is dit en zulke bijzondere accenten. Dat girafje heeft een groot hebben hebben gehalte haha, erg mooi. Jullie vacantie is alweer voorbij las ik maar met dit mooie weer in Nederland kun je in ieder geval nog lekker 's avonden en in de weekenden genieten. Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Janneke,

    Wat zul jij geschrokken zijn toen je dit hoorde van je man, was je eerste gedachte niet een hartinfarct? Eng hoor maar zo fijn dat het goed gaat nu. Je laatste creatie is prachtig, wat een mooi geheel is dit en zulke bijzondere accenten. Dat girafje heeft een groot hebben hebben gehalte haha, erg mooi. Jullie vacantie is alweer voorbij las ik maar met dit mooie weer in Nederland kun je in ieder geval nog lekker 's avonden en in de weekenden genieten. Liefs Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een schrik gelukkig dat het goed is afgelopen je letterbak is super mooi groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh hemel, ik dacht ook direct aan iets met zijn hart....pfff gelukkig alles weer goed en voortaan maar even aan de zuster vragen of hij wel/niet een pilletje kan nemen!!! Je letterbak........ik ben op slag verliefd Janneke, ga hem opslaan en hoop dat ik ooit de kans krijg zoiets liefs en leuks te maken!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Janneke wat een waanzinnig mooi kraamcadeau! Ik blijf ernaar kijken want elk vakje heeft iets moois :) De tag met de tekst is super mooi en wat heb je een lief girafje gebruikt ;) Heel graag gedaan! Jeetje wat heftig! Dat is schrikken zo'n telefoontje! Gelukkig hebben de artsen jouw man op tijd kunnen helpen! Hoe gaat het nu met hem?
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Janneke, leuk kraamkado heb je er weer van gemaakt. Gelukkig is het met je man allemaal goed afgelopen zeg! Fijne week verder. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Janneke,
    Wat een mooi geboortehuisje heb je na alle drukte gemaakt, leuk hoor in elk vakje wat anders en ook nog een mooi bijpassend label met lieve tekst erop. Een super leuk kraamcadeautje dat vast en zeker in de smaak gevallen is. Wat een schrik dat je man onwel werd van diclofenac gelukkig is het allemaal goed afgelopen. Wij kunnen nog een weekje genieten van onze vakantie en dan is het weer afgelopen met de pret. Hopelijk komt er dan ook weer iets meer van freubelen.
    Groetjes Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi kraamkado !!! Gelukkig is alles weer goed met je man . Liefs ☆ Sarah ☆

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Allerleerst fijn dat het met je man mee lijkt te vallen, dat zijn toch spannende momenten.
    Je kraamkado is geweldig mooi geworden, leuk dat je wat stansjes kreeg van je dt collega.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen