woensdag 11 november 2015

Creative with chalk

Als je de titel leest, denk je misschien dat ik ook in de weer bent met de Annie Sloan chalk paint.
Maar niets is minder waar hoor...
Ik ben wel aan de knutsel geweest met chalk, maar hier krijg je geen vieze handen van!!

Studiolight heeft hele gave 3d stansblokken op de markt gebracht.
Je hoeft geen uren meer bezig te zijn om een kaart te maken. De plaatjes zijn al voorgesneden zodat je ze alleen nog maar hoeft uit te drukken.... ( tja, ik knip dan nog wel de "puntjes" weg, anders vind ik het niet netjes)

Samen met Janine heb ik afgelopen weekend een aantal "snelle kaarten" gemaakt. Inmiddels heeft zij de smaak goed te pakken en is ook al begonnen aan de kerstkaarten!







Vanmorgen was ik al vroeg opgestaan om het e.e.a. te bakken voor mijn verjaardag.
Wij komen beide uit een groot gezin en de verjaardagen worden altijd druk bezocht..
Inmiddels zit ik uit te puffen en heb geen benen meer onder m'n gat!!

Ik heb 2 appeltaarten gebakken en een kwarktaart gemaakt. Bij de bakker haal ik morgenochtend vroeg een Marsepeintaart.. In juli won ik met een prijsvraag een waardebon voor een taart, dus die heb ik mooi verzilverd ;-)
Aangezien er s'avonds ook nog mee-eters zijn werd er nog een pan groentesoep & een pan tomatensoep gekookt. Samen met stokbrood , salade en een hartige taart kunnen we onze buikjes weer vullen!

De afgelopen dagen heeft de postbode mij al flink verwend met verjaardagspost.
Vandaag zelfs een kaartje wat met het vliegtuig was overgevlogen....
Wat is dat toch leuk om te krijgen.. Voor mijn gevoel ben ik al dagen jarig!!

Fijne avond iedereen en tot vrijdag, dan vertel ik wie de winnaar is van de Candy.

Groetjes Janneke

23 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    vraag ik via FB ben je taarten aan het bakken, whaha nou die vraag is beantwoord...tuurlijk!!!
    Wat gaaf dat je ook een waardebon had gewonne, een heerlijke aanvulling, laat mijn mannetje het maar niet horen, anders komt hij even langs, haha, die is razend op marsepein, dus de goede tijd komt er aan voor hem!!
    Dit zijn prachtige kaarten!! Ook wel eens fijn om wat simpeler bezig te zijn. Ik heb ook nog mooie blokken liggen van hun.
    Ben blij dat je mijn kaart mooi vind!!
    Graag gedaan Janneke, wens je een hele fijne verjaardag morgen en nogmaals van harte gefeliciteerd alvast, geniet van je verjaardags post!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi zijn deze kaartjes Janneke, het is er niet aan te zien dat het snelle kaartjes waren...Ik vind ze geweldig....
    en morgen alvast een hele fijne verjaardag..... geniet er maar lekker van...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn hele leuke kaarten!
    Fijne dag morgen!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie serie en alvast gefeliciteerd!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke kaarten.Janneke. Handig zo'n stansblok.Hele fijne verjaardag morgen.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Prachtige kaarten zeg, en lekker genieten morgen van je verjaardag en de taarten ☺
    Fijne avond !
    Liefs van Erica
    {Heidebloempjuh}
    {DT De Egel}

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een supermooie kaartjes Janneke!!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Janneke,
    dat schiet lekker op om zo kaarten te maken, zag op FB iemand, die met haar oma van 80, kerstkaarten maakte ook met deze kant en klare blokken..Ze zijn mooi en handig, alles bij de hand, anders blijf je zoeken naar leuke dingen ( dat doe ik dan)..
    Lekker gebakken en gekookt, wens je morgen een hele fijne dag,
    groetjes,
    Ans
    p.s. fijn dat je mijn kaart al ontvangen hebt..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Janneke wat een leuke serie kaarten heb je gemaakt met Janine! De stansblokken zijn zo fijn voor snelle kaarten en dat is ook weleens fijn ;) Wat klinkt het allemaal heerlijk wat je hebt gebakken en gekookt! Dat wordt smullen morgen en dan ook nog een marsepein taart erbij! Ontzettend leuk dat je al zo verwend bent met zelfgemaakte verjaardagskaarten :) Ik begrijp heel goed dat je je al een paar dagen jarig voelt dat zou ik ook hebben :) Lijkt mij zo gezellig als je uit een root gezin komt. Het wordt reuze gezellig morgen en lekker smullen :)
    Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Happy Birthday to you!!!!!! etc. Ik ben vast één van de eerste zo midden in de nacht, van harte Gefeliciteerd Janneke! En nu al geen benen meer over je moet morgen nog en de day after, haha
    Leuk hè jarig zijn!!! Maar het voordeel is dat je weer heel veel naar anderen toe mag!
    Leuk zijn deze stans blokken hè! En je hebt snel wat kaartjes! Gezellig hoor om samen met Janine te knutselen! Ik wens je een hele gezellige verjaardag en probeer tussen het lopen door, ook maar te genieten!!! Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je verjaardag !!!
    Gezellig om het met een grote groep te vieren.
    Mooie kaartjes heb je gemaakt.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gefeliciteerd !
    Je kaarten zien er gaaf uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Van harte gefeliciteerd Janneke!
    Geniet vandaag.....
    Mooie serie kaartjes heb je gemaakt.
    Liefs, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel wat anders dan we van je gewend zijn maar wel super prachtig!!
    xx Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met je verjaardag. Hopelijk heb je een gezellig dag!
    Je kaartjes zijn super!! Mooi papier en geweldig designs! groetjes, Marlies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Janneke,
    Allereerst wil ik je van harte feliciteren en een hele mooie dag toewensen. Het gaat vast een gezellige en lekkkere dag worden. Je bent goed voorbereid met lekkere zelfgebakken taart dat wordt smullen geniet ervan. Ik ben ook al bezig met zelf taarten maken want zaterdag is het bij ons feest dan is Lisanne jarig en wordt ze al twintig. Voor ik het vergeet je SL kaarten zien er top uit al is het wel een andere stijltje dan we van jou gewend zijn. Deze vind ik ook erg mooi.
    Groet Ellie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi,
    Al laat op de dag maar toch nog van harte gefeliciteerd, heerlijk om je zo een paar dagen jarig te voelen. Wat ben je al lekker bezig geweest met de voorbereidingen. En met al die drukte is zo'n stansblok dan wel heel handig. Ik haal de puntjes ook altijd weg, is veel mooier.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ha die Janneke,
    ik hoop dat je een heel fijne dag hebt gehad! Zo leuk een grote familie en dan op elkaars verjaardag komen. Als je wat broers/zussen verliest weet je hoe waardevol dat is!
    En wat fijn dat je zoveel post hebt gekregen! Gaaf zeg!
    Je taarten en soepen klinken heel smakelijk! Maar nog even over de kaarten voor ik het vergeet: Ze zijn heel tof!!
    Groetjes, ik ga zo ook maat eens naar bed!
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Snelle kaartjes?
    Ik vind ze ontzettend mooi.
    Knap gemaakt Janneke.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Snelle kaartjes?
    Ik vind ze ontzettend mooi.
    Knap gemaakt Janneke.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ze zijn misschien snel gemaakt maar wel erg leuk.
    Ik hoop dat je een hele fijne en gezellige verjaardag hebt gehad en alsnog van harte hoor.

    groetjes, Joke

    BeantwoordenVerwijderen