donderdag 4 augustus 2016

Parfumé lavende

Goedemorgen lieve allemaal,

Omdat ik de regen zo ontzettend zat wordt, zorg ik maar voor wat Franse sfeeren  hier op mijn bloggie ;-)
Deze zomer zijn we helaas niet op vakantie gegaan..
Met heimwee denk ik terug aan de geurende lavendelvelden in de Franse provence.


Deze maand is er bij Noor!Design een heel gaaf lavendel paperbloc uitgekomen. En je kunt hier heerlijk mee aan de slag hoor, want zowel bij de pocketletter challenge als de ATC challenge komt het thema Lavendel terug!


 Voor deze kaart heb ik maar een heel klein stukje dessinpapier gebruikt.





                                                  6011/0501 Paper bloc Lavendel                

De basis is een kraftkaart van 15 x 15 cm , daarop in het paars een kleiner vierkant. Vervolgens uit het paperbloc het kleinste vierkant gesneden. Rondom het dp heb ik met een gel pen streepjes gezet.



Zie je de lavendel op het dessinpapier, dit is een hele mooie achtergrond voor de kaart.


                                   6002/0541 Stansmal Lavendel + Strik                        6002/0509 Blauw Ramen


Ik heb geprobeerd om de Franse sfeer terug te brengen op deze kaart. Daar past het blauwe raam met luiken natuurlijk heel goed bij.


 Een bosje lavendel 6002/0541 gestanst uit twee kleuren paars en deze heb ik in de zinken gieter 6002/0503 gezet.
 Op de luiken zitten twee vlinders die ook uit de mooie set One of a Kind Spring 6002/0503 komen, net zoals de gieter.  Onder het raam een grasrand 6002/0137.



Net zoals bij veel oude huizen in het zuiden van Europa groeit ook hier op mijn kaart de klimop en bloemen langs de luiken .....
Een kleine label gestanst uit het paarse dp en een "Happy Bday" tekst  6410/0317 hierop gestempeld. Deze bevestigd met een paars geruite strik op het rechter luik.


                                                                    6003/0062 Vintage Flourishes Tags 


Zo dit was mijn Franse kaartje en natuurlijk hoop ik dat ik jullie weer wat inspiratie heb kunnen geven op deze regenachtige zomerdag!

                                                           Groetjes Janneke


13 opmerkingen:

  1. Hij schitterend Janneke en wat houd ik van deze paarse tinten op je kaart en de geur van lavendel in de tuin. Prachtig hoor.
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige kaart Janneke in deze tinten.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig kaartje Janneke...zo mooi samengesteld met die lavendel erop...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een topkaartje! En ja die regen zat, ik ben mer de kou zat. Een t-shirt is net niet warm genoeg, moet er weer een vest over... Ik ben nog niet op vakantie en hoop dat het over een paar weken supermooi weer is met zon!
    Je kaartje is in elk geval heel mooi! Ik ruik de lavendel bijna!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele mooie kaart,Janneke.Leuk tafereeltje.

    Groetjes,Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kan de lavendel bijna ruiken !!!!

    Mooie kaart !!!!!
    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn dag is weer goed hoor na het zien van deze mooie kaart!
    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh heerlijk, het is je perfect gelukt hoor Janneke om de Franse sfeer aan te brengen. Een heerlijk zomers kaartje wat herinneringen laat herleven ;p Mooi zoals je de bloesemtak verwerkt hebt en ook het label met tekst is een mooi accent.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie kaart Janneke hele mooi kleuren paars ik hou ervan
    Groetjes Karien

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, helemaal mijn ding. Wat ruikt het ook lekker daar in de Provence hé? Je kaart is echt schitterend en wat een prachtige kleuren.

    Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wel Franse sfeer, maar geen Franse slag gelukkig! prachtig om te zien,
    en alles weer mooi op elkaar afgestemd Janneke!
    xx Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige kaart Janneke wat mooi gemaakt! En heel mooi in de paarse kleuren. Leuke materialen. groeten Trijntje

    BeantwoordenVerwijderen