woensdag 15 maart 2017

Nieuw leven en dappere moeders

Goedemorgen allemaal,

Genieten jullie ook zo van het lente weer?
In de tuin staan de krokussen in volle bloei en de narcissen staan op springen... Ook zie ik steeds meer groene puntjes komen in de stuiken en bomen.
Zondag reden we over de dijk langs boerderijen, en daar zag ik de eerste lammetjes alweer lopen.. zo lief!!



Vorige week had ik jullie beloofd dat ik het andere cadeautje ook nog zou laten zien..
De basis van dit doosje is de DDBD mal - melkpakje. Ik heb er een venster uit gesneden en daar een stukje mica achter gedaan. In het doosje zit een paar baby sokjes.


Het dp komt uit het A4 bloc Eine's Babies Pink. Omdat dit doosje in neutrale kleuren moest blijven vond ik het zacht gele dessin papier hier mooi bij passen.
Geïnspireerd door de bloghop bij MD heb ik de kleine badeendjes LR0333 gebruikt.



Ook maakte ik nog een setje geboortekaartjes voor de verkoop. Voor deze kaartjes heb ik me laten inspireren door Rimmie. Zij heeft zulke leuke babykaarten gemaakt, dat ik daar mee aan de slag ben gegaan. Een beetje van mezelf en een beetje van Rimmie...
Natuurlijk heb ik vooraf goedkeuring gevraagd of ik deze kaartjes mocht publiceren ;-)


Zoals de titel al verklapt, wil ik het ook nog even hebben over dappere moeders... én vaders .
Vorig jaar is een klasgenootje van dochterlief moeder geworden.
Het maakte indruk en gaf hier in Huize Vink heel wat gespreksstof over zwangerschappen & tienermoeders/vaders.


Inmiddels verblijft de jonge moeder met haar dochtertje in een opvanghuis voor tienermoeders waar zij ( én de jonge vader) hulp en begeleiding krijgen zodat zij in de toekomst zelfstandig kunnen gaan wonen en weten hoe ze voor hun dochtertje moeten zorgen!

De afgelopen jaren heb ik de opbrengst van wat ik verkocht hebt aan kaarten & kadootjes steeds overgemaakt aan Stichting Ambulance Wens en aan Dorcas ( kind & vrouw projecten in Egypte).

Jullie voelen het al aankomen.... Vanaf nu wil ik graag mijn opbrengst doneren aan:

https://www.siriz.nl/tienermoeders/


                                             Klik op afbeelding voor meer info!                    

Deze stichting zet zich ongeacht afkomst/religie in voor meisjes en vrouwen die onbedoeld zwanger zijn geworden. Maar geven ook hulp aan jonge vaders en vrouwen die in de knoop zitten na het plegen van een abortus.

Het is een lange blogpost geworden en hopelijk heb ik jullie niet verveeld...
Geniet van het heerlijke weer en hopelijk tot snel maar weer!


                                                   Groetjes Janneke


11 opmerkingen:

  1. Leuk geschenkdoosje en toffe kaartjes.
    Chique dat je verkoopt tvv een goed doel. Mooi gekozen!
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. las net je berichtje, had al gezien dat je hier ten Noorden woont... Wij zitten in Simonshaven, in een huisje op een vakantiepark in de Bernisse... Zijn van plan om hier nog heel vaak te komen! Misschien een ideetje om in de toekomst eens een knutselnamiddag te organiseren voor bloggers uit de buurt ;-) ?

      Verwijderen
  2. Heel mooi doel heb je gekozen !!!!
    Leuk doosje en mooie kaartjes weer !!!!

    groeten Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig "melkpakje" en babykaarten Janneke. Ze zijn stuk voor stuk erg mooi.
    Tof dat je voor een goed doel bezig gaat.

    Lieve groet,Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi het babydoosje Janneke ..leuk weggevertje als kraamcadeautje en ook de babykaartjes zijn prachtig..
    Leuk dat je met de verkoop dit goede doel wil steunen...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou, wel lang, maar zeker de moeite waard om even te lezen. Je doosje is enig! Mooi in dat zacht geel en met de eendjes. Ook de kaartjes zijn heel leuk! En wat een mooi doel heb je uitgekozen! Maakt inderdaad altijd wel indruk als jonge mensen ouders worden. Spannend ook wel.
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaarten gemaakt en wat een mooie doel heb je gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig melkpannen heb je gemaakt Janneke, ook je andere kaartje zijn mooi geworden.
    Fijn dat je zo'n mooi doel hebt gevonden voor je kaartjes. Fijn dat er mensen zijn die jonge tienermoeders willen helpen. Indrukwekkend als een meisje beslist het kindje te houden en dat er dan velen zijn die dit niet afkeuren maar vol liefde om hen heen staan.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie geschenkverpakking en lieve kaartjes heb je gemaakt.
    Wat een nieuw goed doel heb je gevonden.
    Ik kan wel begrijpen dat er thuis 'even' over gepraat is, dat is iets wat je niet voor ogen hebt voor je eigen kinderen.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt me niet verveeld met je lange blogbericht. Zoiets kun je ook niet kort samenvatten. Je hebt weer prachtige creaties gemaakt. En erover praten moet je zeker. Hier hadden we ook in 1 jaar tijd 2 meisjes in de buurt die op 16 jarige leeftijd moeder werden. Dat heeft wel impact.
    Fijn weekend, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat laat je veel leuks zien! De meeste indruk maakt toch je verhaal van de jonge moeder. Super dat je zo je bijdrage levert.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen