vrijdag 21 april 2017

Smullen uit eigen tuin

Goedemorgen allemaal,

Wat is het lang geleden dat ik hier op mijn blog wat van me liet horen!
Tweede paasdag had ik mijn laptop maar eens onder het stof vandaan gehaald en een beetje rondgesnuffeld op blogger...
Langzaam gaat het weer kriebelen om te freubelen en ik ben ook heel benieuwd wat jullie de afgelopen tijd gedaan gedaan hebben.



Begin april was de vriend van dochterlief jarig en omdat hij heel wat uurtjes doorbrengt op zijn moestuin, leek het mij leuk om hem een toepasselijk kadoosje te geven.
Het patroon van dit tuinkasje is bedacht door Marleen en je kunt het HIER downloaden!



Met de moestuin craftables van Marianne Design maak je in een handomdraai een rijkelijk begroeide moestuin. Het is een enorm gepriegel om al die worteltjes, radijsjes, tomaatjes e.d uit te stansen.. maar zó leuk om te doen!!


De grond heb ik uit twee kleuren bruin gestanst en daar de groente tussen gestoken. Aan de achterzijde groeien de tomaatjes tegen een zilverkleurig tuinhek.
Op het dak/deksel kwam een tag met een eigen tekst " Richard's moestuin "


Afgelopen zomer hebben we het terras in de tuin aangepakt, maar de tuin aan de zijkant van het huis moesten we nog doen. Ik wilde heel graag een kleine moestuin aanleggen, en de kippen een ruime ren geven. Omdat de grond zo enorm hard is en ik het echt niet zie zitten om dat om te spitten, hebben we besloten om moestuinbakken neer te zetten...
Inmiddels zijn we lekker aan de slag gegaan, en heb ik al het e.e.a. voorgezaaid in afwachting van de grote moestuinbakken.


Tweede paasdag hebben we de kippenren aangepakt en ik kan jullie verzekeren dat de dames kip het enorm naar hun zin hebben!!


Vorig jaar liepen de kippen los in de tuin, maar op een gegeven moment had ik geen bloem meer in mn tuin staan. Ook de jonge blaadjes werden smakelijk opgepeuzeld....
Vandaar dat de dames nu hun eigen plek hebben gekregen waar ze kunnen rondscharrelen!!


Zo, nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van het reilen en zeilen in Huize Vink ;-)

Geniet van het weekend en hopelijk tot gauw maar weer !!

                                                    Groetjes Janneke

11 opmerkingen:

  1. Hoi Janneke,
    Superleuk om weer iets op je blog te zien! En bij huize Vink gaat het goed zo te lezen! Je kippen hebben een prachtige vila gekregen en ja het zijn alles eters hè, hihi Je Moestuin gebeuren gaat ook wel helemaal goed komen en jammie wat veel aardbeien, nu hopen op een mooie zomer en er eind juni van smullen uit eigen tuin.
    Je gemaakte plantenkas is schitterend geworden en giga veel stanswerk, maar wel leuk al die kleine groente en fruit stansjes hè, en modder randjes...echt super gaaf gedaan met het patroon van Marleen en hij is er vast heel erg door verrast!!!
    Ook bij mij is het rustiger dan anders op mijn blog hoor. Met 25 collega's een E-Learning aan het doen nog betere zorg voor Demente bejaarden, in de zorg raak je nooit uitgeleerd en we moeten bij blijven hè! 8 Modules en na iedere module een toets en het duurt tot April 2018, dus ik ben weer van de straat, hihi
    Geniet van alles wat je doet en tot de volgende keer weer!
    Liefs van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er gezellig uit bij jullie. De Kippetjes hebben anders best een mooi optrekje. 5 sterren! Leuk ook de foto van de hond. Jouw gemaakte moestuin is ook helemaal geweldig. Klasse. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie plantenkas heb je gemaakt Janneke. Supergaaf zoals je alle details gemaakt hebt, ik blijf kijken...:o
    Je foto's van de kippenren, de zaaibakken en je nieuwsgierige hond ;p zijn ook erg leuk. Lijkt me geweldig waar jij woont, heerlijk landelijk...gezellig hoor.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kippen hebben een mooi optrekje gekregen, ik snap best dat ze het naar hun zin hebben. En wat een mooie creatie heb je gemaakt, prachtig!.

    Groetjes, Sjanie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het moestuintje is echt super leuk geworden. Wat zal hij verrast zijn geweest.
    Leuk dat jullie ook een echte moestuin aan gaan leggen, heerlijk eten uit eigen tuin.
    Groetjes van Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat heb je dat prachtig gemaakt!! Dat krijgt een ereplaatjes denk ik! Zo mooi en uitgebreid hoe dat kasje met al de groentes erin is gemaakt.
    En wat woon je toch op een mooi plekje Janneke!! Dat is genieten zeg. Alleen het uitzicht al en die stoel aan het water.Daar kom je vast helemaal tot rust...
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende moestuin is dit. Zo mooi gemaakt met alle leuke details.
    Groetjes Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk gedaan! Ziet er super uit. Jullie tuin ook. De hond vind de kippetjes ook wel leuk geloof ik. Eén van onze honden vind de kippen van de buren wel leuk. Als ze achter het hek lopen uit te dagen dan is de halve tuin te klein. Maar soms ontsnapt ze en dan ben ik altijd bang dat ze een kip grijpt. Maar niets is minder waar...ze snuffelt gewoon bij ze in het hok....toch wel lief.
    Fijn weekend, liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Janneke,
    ik heb je blog gevonden via je reactie bij CreaNancy en ben eens komen rondkijken, wat een prachtige kaarten en labels maak je en die auto voor je dochter was echt super ! Zo is deze speciale verjaardagscreatie ook echt top ! Gezellig jullie tuin met de kippetjes in hun mooie ren ! Veel plezier met tuinieren !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat een geweldige kas heb je voor Richard gemaakt. Ik snap dat dat een hoop werk was. Prachtige plek hebben de kippen gekregen om lekker rond te scharrelen, de hond vind het ook wel leuk zo te zien.
    Ik heb je vorige blog gemist. Wat een prachtig cadeautje is het melkpakje geworden, zo schattig. En twee mooie geboortekaartjes. Ik heb de rest van het verhaal ook met interesse gelezen (hier ook een tienerdochter), super van je om daaraan te gaan doneren.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Janneke ,
    Wauw ziet er gezellig uit bij jullie met de ren en de moestuin bakjes leuke zeg .
    Wat heb je een leuk tuinkastje gemaakt helemaal super met al die lekkere :) tuin groentjes .
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen